اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت‌نام بیش از 78 هزار کردستانی در طرح مسکن ملی

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: از آغاز ثبت‌نام اقدام مسکن ملی تا امروز در مجموع 78 هزار و 593 نفر بوده است و اگر ثبت‌نام بر همین روال جلو برود به بیش از 100 تا 110 هزار متقاضی خواهد رسید.

ثبت‌نام بیش از 78 هزار کردستانی در طرح مسکن ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در شورای مسکن استان که امروز در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع استان مکلف به احداث 87 هزار واحد مسکونی شامل 15 هزار واحد بافت فرسوده، 12 هزار و 200 واحد خود مالک و 16 هزار واحد بخش خصوصی شده است.

وی از باز شدن سایت ثبت‌نام مسکن ملی توسط وزارت راه و شهرسازی برای کل استان خبر داد و گفت: تا 15 دی ماه سایت ثبت‌نام فقط برای سه شهرستان استان باز بود که از امروز برای کل استان باز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: در سه شهرستانی که قبلا سایت باز بود بالغ بر 28 هزار نفر متقاضی در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کردند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام مسکن در قالب نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان‌های استان امروز در حال انجام است و موضوع بسیار مهم در این راستا تامین زمین برای متقاضیان است که در برخی از شهرها با مشکل جدی در این خصوص مواجه هستیم.

وی افزود: همزمان با باز شدن سایت طی چند روز اخیر در مجموع 54 هزار نفر در استان در سامانه ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با تفکیک آمار ثبت‌نام شدگان در هر شهرستان گفت: بانه یک‌هزار 493 نفر، سقز 16 هزار و 857 نفر، بیجار یک‌هزار 777 نفر، مریوان یک‌هزار و 793 نفر، سنندج 12 هزار و 437 نفر، قروه 5 هزار و 599 نفر، دهگلان 4 هزار و 822 نفر، سروآباد 19 نفر، دیواندره 7 هزار و 966 نفر، سریش‌آباد 148 نفر، کامیاران 2 هزار و 441 نفر، موچش 83 نفر، زرینه 3 نفر، کانی دینار 13 و بلبان‌آباد 11 نفر متقاضی در اقدام مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از آغاز ثبت‌نام اقدام مسکن ملی تا امروز در مجموع 78 هزار و 593 نفر بوده است و اگر ثبت‌نام بر همین روال جلو برود به بیش از 100 تا 110 هزار متقاضی خواهد رسید.

وی تصریح کرد: این آمار می‌طلبد یک فکر اساسی در راستای تامین زمین برای احداث مسکن برای این متقاضیان صورت بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به ظرفیت اعلام شده برای احداث مسکن ملی در هر شهرستانی گفت: ساخت 22 هزار واحد مسکونی در سنندج، 9 هزار و 900 واحد و ...بوده است با این افزایش آمار به نظر می‌رسد در زمان پالایش با مشکل مواجه شویم.

وی اضافه کرد: 6 هزار و 500 نفر از ثبت‌نام شدگان طی چند روز اخیر در استان را افراد مجرد تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول