اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اجرای طرح مسکن ملی با رویکرد احیای بافت‌های فرسوده

مشاور ویژه وزیر کشور با اشاره به اینکه البرز سرمایه‌های بالقوه‌ای دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در اجرای طرح ملی مسکن مهر باید محله به محله و روستا به روستا اقدام کرده و بافت‌های فرسوده را در این طرح ساماندهی کنیم.

اجرای طرح مسکن ملی با رویکرد احیای بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد حسن انصاری در جلسه شورای مسکن استان که روز جمعه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی، افزود: حاج قاسم با دست خالی عراق، سوریه و لبنان را از دست آمریکا، اسرائیل و داعش نجات داد و همین ایثار و شجاعت او سبب شده که عکسش بین اقشار مختلف مردم بویژه جوانان دست به دست می‌چرخد.

وی ادامه داد: اکنون دکتر عبداللهی بعنوان استاندار در البرز یک فرصت است و تمامی مدیران باید در قالب اتاق‌های فکر از ظرفیت تجربه و اندیشه ایشان در پیشبرد امور استفاده کنند، چراکه او الگوی مدیریت پیشران در کشور است.

انصاری گفت: استاندار البرز فردی شاخص با اندیشه های بزرگ است ولی یک دست صدا ندارد بلکه باید تمامی مسؤولان قوا و مدیران استان در این راستا هماهنگ و همراه باشند تا البرز را به تعالی برسانند.

وی افزود: باید از سمفونی استان یک صدای خوش آهنگ خارج شود چون توانایی‌های موجود با هم افزایی به توان می رسد.

مشاور ویژه وزیر کشور گفت: البرز بلحاظ طبیعی و سرمایه‌های بالقوه، ثروتمند ترین استان کشور است و جای خرسندی دارد که از شهر و شهرداری کار خود را آغاز کرده و به تمامی زوایای مدیریتی اشراف دارد و باید از ظرفیت‌ها استفاده کنید و از نماینده عالی دولت در استان تبعیت شود و با خردجمعی و همگرایی، استان را به پایلوت توسعه کشور و الگویی برای سایر استان ها تبدیل کنید.

وی افزود: اقلیم البرز را هیچ کجای کشور ندارد، طبیعت چهار فصل این استان در گیلان و مازندران نیز یافت نمی شود و این یعنی ظرفیت برای ایجاد اماکن گردشگری در حوزه های مختلف بویژه درمانی که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

انصاری گفت: جمیع امکانات و ظرفیت ها موجب شده که البرز، استانی مهاجر پذیر باشد و بسیاری از استان ها مهاجر فرست هستند.

وی افزود: صنایع البرز باید با ایجاد نیروگاه های محلی و همچنین تصفیه خانه های بازچرخانی آب نسبت به تامین برق و آب مورد نیاز خود اقدام کنند.

مشاور وزیر کشور گفت: باید به سمت راه اندازی شهرهای هوشمند برویم و نیازهای مردم را به خدمات در کمترین زمان ممکن پاسخ دهیم.

وی افزود: ما مردمی هستیم که یک تنه در مقابل صدام با پشتوانه ۴۳ کشور ایستادیم پس باید شرایط کنونی را نیز بخوبی درک کنیم و با مدیریت جهادی و انقلابی استان و کشور خود را آباد کنیم.

انصاری گفت: نباید منتظر بودجه و برنامه باشیم، بر این پندار باشیم که البرز کشوری مستقل است و باید نیازهای خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه البرز دنیای زمینه‌های رشد و پیشرفت را دارد، افزود: البرز باید رایزن های خود را به کشورهای دیگر بفرستد و ضمن ایجاد بسترهای تبادلات اقتصادی، راهکارهای کشورهای پیشرفته دنیا را در مقابله با بحران ها و بهره برداری از فرصت ها، احصا کنند.

مشاور ویژه وزیر کشور گفت: در اجرای طرح ملی مسکن مهر نیز باید محله به محله و روستا به روستا برای تشویق مردم به ثبت نام در طرح ملی مسکن ملی اقدام کنید.

وی افزود: باید بافت‌های فرسوده را در قالب این طرح ساماندهی کنیم و مستمندان نیز از فرصت داشتن مسکن برخوردار شوند.

انصاری گفت: باید به روستاها توجه ویژه ای داشته باشید و اجازه ندهید که روستاها خالی از سکنه شوند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول