اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

یادواره شهدای سربیشه برگزار شد

یادواره شهدای سربیشه همزمان با سالگرد بازگشت 20 شهید گلگون کفن عملیات کربلای 5 که با نام روز سربیشه نامگذاری شده امروز برگزار شد.

یادواره شهدای سربیشه برگزار شد

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ سهم سربیشه در کربلای ۵، ۲۰ شهید بوده که گرامیداشت یاد و خاطره آن‌هاسبب شکل‌گیری روزی به نام «روز سربیشه» شد.

این شهدا در ۱۹ دی‌ماه ۶۵ آسمانی شدند، ۲۶ دی‌ماه پیکر مطهرشان بر دستان مردم تا آرامگاه ابدی بدرقه و این روز با نام روز سربیشه در تقویم این شهرستان به ثبت رسید.

افتخار همه مردم سربیشه این بوده که در این روز به دلیل گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کربلای پنج گرد هم آمده و دوباره با آرمان‌های انقلاب در آستانه جشن پیروزی انقلاب بیعت  کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سربیشه، یادواره شهدای این شهرستان همزمان با سالگرد بازگشت ۲۰ شهید گلگون کفن عملیات کربلای ۵ که با نام روز سربیشه نامگذاری شده، امروزبرگزار که سخنران این همایش دکتر یاسر سلیمانی برادارزاده سردار حاج قاسم سلیمانی بود و مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) این مراسم نیز حاج حسین کاجی و حجت‌الاسلام شجاع‌الدینی بودند.

حجت‌الاسلام «احمد نجمی‌پور» امام جمعه سربیشه در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سربیشه اظهارداشت: برای مردم ولایتمدار سربیشه افتخار بزرگی بوده که روزشان با نام شهدا عجین شده و در تقویم و تاریخ منطقه ثبت و ضبط می‌شود.

وی افزود: روزهای متفاوتی در سال‌های گذشته برای نامگذاری روز سربیشه پیشنهاد شده اما در نهایت ۲۶ دی ماه با تأیید شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید و حضور چشمگیر مردم را در این روز شاهد هستیم.

امام جمعه سربیشه افزود: روز ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ مردمان سربیشه حماسه آفریدند و ۲۰ شهید را تقدیم نظام و انقلاب کردند.

نجمی‌پور ادامه داد: این شهدا ۲۶ دی‌ماه همان سال با حضور باشکوه مردم تشییع شدند و این روز در تاریخ این دیار به ثبت رسید.

انتهای پیام /69027

۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول