اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تحقق جامعه اسلامی بدون توجه به آسیب‌های اجتماعی محقق نخواهد شد

وزیر کشور با بیان اینکه تحقق جامعه اسلامی بدون توجه به آسیب‌های اجتماعی محقق نخواهد شد، گفت: موضوع آسیب‌های اجتماعی پیچیده است و باید نگاه عمیق و علمی با آن شود.

تحقق جامعه اسلامی بدون توجه به آسیب‌های اجتماعی محقق نخواهد شد

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز (یکشنبه) در  «دومین همایش ملی مواجه با آسیب های اجتماعی از دیدگاه اسلام» که در سالن پیامبر اعظم(س) برگزار شد، اظهار داشت: مسئله مواجهه با آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و از مهم ترین و فوری ترین موضوعاتی است که باید به آن پرداخت و باید نگاه علمی و دقیق به آن داشت چون هم نقطه ای و هم سراسری نگاه می شود.

وحیدی ادامه داد: اگر به موقع با این موضوع پرداخته نشود و دچار زمان شود و به موضوعی مزمن بدل شود، حلش مشکل و زمانبر می شود. 

وزیر کشور تاکید کرد: زیربنای همه حرکت‌های اصیل موقعیت های اجتماعی است و مسائل دیگر اقتصادی و سیاسی و فرهنگی وقتی در ظرف جامعه ریخته می‌شود مسئله پیچیده ای را درست می‌کند و به همین دلیل موضوع آسیب‌های اجتماعی پیچیده است و باید نگاه عمیق و علمی با آن شود.

وی افزود: ما دنبال یکی جامعه اسلامی هستیم و جامعه اسامی به تعبیری جامعه ای مملو از فضائل انسانی و به دور از آسیب‌هاست و تحقق جامعه اسلامی بدون توجه به این آسیب‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

وحیدی یا تاکید بر اینکه اساس تحولات، اجتماعی است، گفت: پایداری تحولات درحوزه های دیگر منوط به سامان یافتن تحولات اجتماعی است. 

وزیر کشور ادامه داد: لازمه قدرت ملی قدرت اجتماعی است و لازمه قدرت اجتماعی تحول اجتماعی است و لازمه آن وجود حرکت های قوی و روشن و رو به جلویی است که روند پایداری را شکل می‌دهد و امنیت اجتماعی لازمه امنیتی ملی است.

وی تاکید کرد: یکی از فوری ترین تبعات آسیب‌های اجتماعی تحت الشعاع قرار دادن هویت اجتماعی است و چنین جامعه ای محصول خوبی نخواهد داد و افق های روشنی را ترسیم نخواهد کرد. 

 

وحیدی تاکید کرد: وحدت ملی و انسجام اجتماعی نیز از همین مسیر میسر می شود و هویت که نقطه کلیدی در به هم پیستگی جوامع است از مسیر آسیب های اجتماعی دچار خلل می شود.

وزیر کشور با بیان اینکه وقتی راجع به مسائل اجتماعی صحبت می‌کنیم در مورد همه ابعاد قدرت و امنیت حرف می‌زنیم و راجع به همه ابعاد وحدت و هویت حرف می‌زنیم و این مهم است،‌گفت: ما به اندازه کافی به این مسئله نپرداخته‌ایم و یا فکر کرده ایم به اندازه کافی فضای حرکت های انقلابی هست و مسائل دیگر ما را مشغول کرده و اولویت‌ها را درست تشخیص نداده ایم و دستان توطئه گر را که دنبال به هم زدن توازن و صلابت اجتماعی هستند ندیده ایم و یا به جریانات ضد اجتماعی فرصت داده ایم تاحرکت های خود را در جامعه گسترش دهند.

وحیدی تاکید کرد: بزرگترین فرصت‌ها را داشتیم و داریم و فرصت‌های ما برای حل مسائل اجتماعی کم نظیر و بی نظیر بودند و از الگوهای بزرگ و مبلغین اصیل و خانواده شهدا و ایثارگران برای حل مشکلات اجتماعی کم استفاده کرده ایم.

وی بیان داشت: با همین وضعیت موجود ما در مقایسه با غرب در موقعیت بسیار بهتری قرار داریم و برای مثال در حوزه خودکشی در پایین جداول هستیم ولی ما از جامعه خود همین مقدار را هم انتظار نداریم و ما بنای قیاس با دیگر کشورها را نداریم بلکه بنای قیاس با وضعیت مطلوب خودمان را داریم.

وزیر کشور با بیان اینکه شاید از مهم ترین جهادهایی که باید داشته باشیم همین است و این مسئله دائم باید در محل توجه ما باشد و توجه دیگران را جلب کنیم و یک نهضت مواجهه صحیح و عقلانی با این موضوع راه بیاندازیم، تصریح کرد: امر به معروف بزرگترین ابزار ما بوده و از این مفهوم بسیار بلند خوب استفاده نکرده‌ایم و اهمیت آن را خوب متوجه نشده ایم و اینگونه شده است

وحیدی تاکید کرد: باید امر به معروف را با ادبیاتی که بتوان با طرف خودمان مفاهمه برقرار کنیم جاری و ساری کنیم و ما از امکاناتمان درست استفاده نکرده ایم وگرنه با وجود این مسئولیت بزرگ اجتماعی نباید به چنین مشکلاتی دچار می شدیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول