اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آرامستانی جدید در غرب شهرکرد احداث می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته طرح احداث آرامستان جدید در زمینی به وسعت حدود ۲۰ هکتار در کیلومتر یک جاده چالشتر به نافچ در نظر گرفته شده است.

آرامستانی جدید در غرب شهرکرد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، محمدرضا بیاتی عصر امروز در حاشیه بازدید از آرامستان ناحیه غرب شهرکرد با اشاره به پیگیری درخواست‌های مردمی ناحیه غرب مبنی بر تکمیل ظرفیت آرامستان‌های ناحیه غرب و ایجاد آرامش برای ساکنین محل که از نظر روحی و روانی موجب آسیب و افسردگی آنان گردیده، گفت: بنا به پیشنهاد مردم اراضی سولدره مکان‌یابی و اجرای آرامستان ناحیه غرب در این اراضی مورد تصویب شورای اسلامی شهر قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد افزود: با پیگیری اهالی ناحیه غرب و مصوبه شورای ششم واگذاری این اراضی توسط واحدهای شهرسازی و حقوقی شهرداری در خصوص کاربری، تملک و واگذاری زمین سولدره در حال بررسی و پیگیری می‌باشد.

وی افزود: مسیرها از طریق واگذاری زمین توسط کشاورزان به این آرامستان و امکان دسترسی از سمت جاده چالشتر به نافچ نیز برقرار خواهد شد.

احداث آرامستان ناحیه غرب شهرکرد در ۲۰ هکتار

محمدتقی جاپلقی نیز در ادامه این بازدید از احداث آرامستان غرب شهرکرد در حدود ۲۰ هکتار خبر داد، گفت: به دلیل تکمیل ظرفیت آرامستان‌های مهدیه، اشکفتک و چالشتر که به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان ناحیه غرب تبدیل شده بود و با توجه به ممنوعیت ایجاد آرامستان‌ها در داخل شهرها، اقدامات متعددی برای مکان‌یابی آرامستان جدید صورت گرفت و این امر محقق شد.

شهردار شهرکرد افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق شهرداری و شورای اسلامی شهر و مساعدت‌های مسئولان شهرستانی، این طرح در زمینی به وسعت حدود ۲۰ هکتار در کیلومتر یک جاده چالشتر به نافچ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار فاز اجرایی آرامستان جدید توسط شهرداری شهرکرد، مردم و هیئت امنای آرامستان‌های ناحیه غرب تأمین می‌شود، گفت: اقدامات نقشه‌برداری، طراحی و... در دستور کار شهرداری و سازمان مدیریت آرامستان‌ها قرار گرفته است.

ظرفیت آرامستان ناحیه غرب تنها تا ۴ سال دیگر جوابگو است

مجید احمدی در ادامه بیان داشت: این سازمان آماده اجرای طرح‌های عمرانی احداث آرامستان جدید می‌باشد و با این روند مرگ و میر و مساحت کنونی آرامستان‌های مهدیه، اشکفتک و چالشتر حداکثر تا ۴ سال دیگر پاسخگوی نیاز ناحیه غرب شهر خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری شهرکرد افزود: به محض تهیه نقشه‌های فاز یک عملیات شامل مسیرهای دسترسی، تاسیسات شهری، محوطه‌سازی، قطعه‌بندی، فضاسازی، آماده‌سازی معابر جهت بهره‌برداری با توجه به برنامه زمان‌بندی و تامین اعتبار پروژه به صورت فازبندی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/68036/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول