اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بازتاب رسانه‌ای جنجال رقصنده‌ها در عربستان سعودی

انتشار ویدیوهایی از سه رقاص در خیابان‌های جیزان، از شهرهای ساحلی کرانهٔ دریای سرخ در جنوب غربی عربستان محرک اصلی بحث‌ها و اظهار نظرهای جنجالی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد.

بازتاب رسانه‌ای جنجال رقصنده‌ها در عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار هنری خبرگزاری فارس، انتشار ویدیوهایی از سه رقاص در خیابان‌های جیزان، از شهرهای ساحلی کرانهٔ دریای سرخ در جنوب غربی عربستان محرک اصلی بحث‌ها و اظهار نظرهای جنجالی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی شد.

عربستان به خصوص پس از به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور روندی تازه با عنوان اصلاحات اجتماعی و اقتصادی در پیش گرفته که با برپایی انواع کنسرت‌ها، رویدادهای ورزشی - هنری و فراهم کردن فرهنگ‌های غیراسلامی برای زنان همراه بوده است.

این در حالیست که نمایش رقص سامبا در عربستان سعوی، رقص مشهوری که در کارناوال‌های شادی برزیل اجرا می‌شود، طی هفته گذشته به قدری سر و صدا ایجاد کرد که مقامات محلی را به تحقیق و بررسی در خصوص چگونگی برپایی وا داشت.

برنامه‌ها و جشنواره‌های تفریحی که اخیرا بعضا برای نخسین بار تدارک دیده شده، خشم و ناراحتی طیف وسیعی از مردم این کشور را برانگیخته است.

در این ویدیو زنانی به تصویر کشیده شده‌اند که لباس نمادین سامبا با پرهای رنگارنگ به تن دارند و پاها، بخش‌های پایین‌تنه و بازوهای آنها کاملا برهنه است.

فرانس‌پرس با پرداختن به این موضوع در گزارشی اعلام کرده که وضعیت پوشش زنان رقصنده سامبا در خیابان‌های جیزان با آنچه در کارناوال ریو شاهد آن هستیم اندکی متفاوت‌ است و در این ویدیو زنان با پوشش بیشتری نسبت به رقصندگان کاروانال‌های برزیلی دیده می‌شوند.

به دنبال اقدام مقامات عربستان مبنی بر اجرای رقص زنان در یکی از شهرهای این کشور اسلامی که طی سال‌های اخیر با قدرت گرفتن بن سلمان شاهد اتفاقات عجیب و غریبی از این دست شده، رسانه‌های بین‌المللی به انعکاس گسترده آن پرداختند. در ادامه تیتر برخی از رسانه‌های شاخص را مرور می‌کنیم:

 

 


تایمز: رقصنده‌های عجیب و غریب سامبا پرهای مذهبیون سعودی را آشفته کردند!
رقصندگان با لباس سنتی از پر و با پاها و بدن نیمه برهنه برنامه اجرا کردند و جشنواره گردشگری را در شهر جنوبی جازان، که از لحاظ تاریخی به خاطر محافظه‌کاری‌اش معروف است، تبلیغ کردند.

ساعدنیوز: رقصندگان بدون لباس سامبا در عربستان رسوایی به پا کردند
ویدئوی از اجرای رقص برزیلی که در شهر جازان برگزار شد، خشم مردم را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخت. تا جایی که مقامات تحقیقاتی را آغاز کردند.

 

عرب ویکلی: اجرای رقص سامبا در عربستان سعودی جنجال برانگیخت
فرماندار جزان در مواجهه با واکنش محافظه‌کارانه، دستور تحقیق و «اقدامات لازم برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده» را صادر کرد.

 

ویکندی: «خیلی برهنه»: رسوایی رقص سامبا در عربستان سعودی
سه رقصنده سامبا در عربستان سعودی طوفانی از خشم به راه انداخته‌اند. به دلیل تفسیر دقیق اسلام، جامعه زنان محجب در پادشاهی ۳۴.۸۱ میلیون نفری عربستان علیه این سه نفر برهنه هستند!

 

یو‌اس‌اس‌اِی نیوز: عربستان سعودی: رسوایی رقصندگان برهنه سامبا (ویدئو)
«لو پاریزین»(Le Parisien) در روز یکشنبه 9 ژانویه گزارش داد که یک ویدئو از یک نمایش رقص سامبا که در آن رقصندگانی که بیش از حد برهنه به نظر می‌رسند، جنجال‌های شدیدی را در عربستان به راه انداخته و مقامات محلی را وادار به انجام تحقیقات کرده است.

 

فرانس پرس: نمایش رقص سامبا عربستان را تکان داد!
ریاض (خبرگزاری فرانسه/ فرانس پرس) - مقامات عربستان سعودی پس از اجرای یک رقص سامبا توسط رقصندگانی نیمه برهنه در پادشاهی محافظه‌کار که به دنبال ایجاد تنوع در گزینه‌های سرگرمی خود هستند، تحقیق می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول