اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اعتراض پیمانکاران به افزایش ناچیز حقوق کارگران ساختمانی/ استاندار به مسئله ورود کند

رئیس انجمن کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به افزایش ناچیز حقوق کارگران، گفت: برخی از پیمانکاران نارضایتی‌هایی را در خصوص نرخ‌گذاری‌ها منتقل کرده‌اند که امیدواریم با حمایت استاندار حل شود.

اعتراض پیمانکاران به افزایش ناچیز حقوق کارگران ساختمانی/ استاندار به مسئله ورود کند

نورالله نیکبخت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه انجمن صنفی کارگران یک انجمن مردم‌نهاد بدون بودجه و امکانات است، گفت: ساختمان اداری انجمن نیز امانت شهرداری است و امورات از طریق حق عضویت‌ها اداره می‌شود، تنها می‌تواند صدای کارگران را به مسئولان برساند و مشکلاتی از قبیل بیمه بیکاری را پیگیری کند.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: معرفی، ساماندهی و نظم کارگران بر عهده انجمن صنفی است البته تاکنون بدون بودجه‌های دولتی یا خصوصی نیز کارهای بسیاری انجام شده و موفق شده رضایت کارگران را جلب کند.

نارضایتی پیمانکاران از افزایش دستمزد کارگران

وی افزود: البته برخی از پیمانکاران نارضایتی‌هایی را به نظام مهندسی، معاونت عمران استانداری و مسکن و شهرسازی در خصوص نرخ‌گذاری‌ها منتقل کرده‌اند که امیدواریم با حمایت استاندار حل شود.

نیکبخت تنها راه کمک به کارگران را قرار گرفتن دستمزدها در جایگاه قابل قبول اعلام کرد و گفت: دستمزدها باید به گونه‌ای پرداخت شود که به قیمت پایان ساختمان‌ نیز ارزش افزوده نخورد لذا تغییر اندکی در نرخ‌گذاری‌ها صورت گرفت و این مبلغ از روزی 50 الی 60 هزار تومان به 200 هزار تومان رسید.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی استان اظهار کرد: همین تغییر اندک در دستمزد کارگران که از همه حقوق از جمله حق اولاد، حق مسکن و حتی بیمه محروم هستند اعتراض پیمانکاران را به دنبال داشت که امیدواریم با جدی گرفتن ماده 4 که به غرامت ایام بیماری، سخت و زیان‌آور بودن این شغل و بیمه بیکاری اشاره شده و ماده 5 که در خصوص حق بیمه کارگران است این مشکلات حل شود.

وی افزود: تاکنون هفت انجمن صنفی در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، بخش فرخشهر و انجمن صنفی تخصصی قالب‌داران آرماتوربند در شهرکرد راه‌اندازی شده که امیدواریم این انجمن‌ها در دیگر شهرستان‌ها نیز تا پایان سال راه‌اندازی شود تا در زمینه احیای حقوق کارگران اقدامات شایسته‌ای صورت گیرد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول