اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم ترکمنستان برای توسعه میادین نفت و گاز

در سفر کاری رئیس جمهور ترکمنستان به استان‌های مرو و لباب، موضوع گسترش و اکتشاف میادین نفت و گاز مورد بررسی قرار گرفت.

عزم ترکمنستان برای توسعه میادین نفت و گاز

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، « قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان که در سفر کاری به استان مرو به سر می‌برد، یک نشست کاری درباره نتایج آن برگزار کرد.

در این جلسه، معاون رئیس کابینه وزیران، مسئول مجتمع سوخت و انرژی، روسای ساختارهای صنعت نفت و گاز و همچنین نهادهای زیرمجموعه مجتمع سوخت و انرژی در استان مرو حضور داشتند.

در این نشست، توسعه بیشتر صنعت نفت و گاز کشور، افزایش تولید گاز از میادین استان مرو و همچنین تقویت جایگاه ترکمنستان در بازار انرژی جهانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس شرکت نفت و گاز ترکمن با ابراز قدردانی از حمایت و کمک دولت ترکمنستان در ساماندهی اکتشافات ژئوفیزیک و زمین شناسی، اطمینان داد که تلاش‌های لازم برای انجام موفقیت آمیز وظایف محوله را خواهد کرد.

علاوه بر این، «امانوف» رئیس «ترکمن گاز» از اقدامات انجام شده برای نوسازی میادین گازی در مناطق مختلف کشور، توسعه صنعتی میادین جدید، گسترش میادین جهت صادرات «سوخت آبی» به عنوان گاز سازگار با محیط زیست گزارش داد.

وی همچنین از تلاش پیگیر رئیس جمهور در جهت توسعه صنعت تبدیلی در این صنعت تشکر کرد.

بردی محمداف نیز در سخنان خود خاطرنشان کرد: مجتمع سوخت و انرژی، نقش مهمی در جهت اجرای مؤثر دستاوردهای علمی با تمرکز بر پایه علمی خدمات دارد.

وی بر این نکته تاکید کرد که سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در مجتمع نفت و گاز کشور در حال انجام است که در توسعه صنعت، تامین تجهیزات مورد نیاز بنگاه‌های نفت و گاز، انجام اکتشافات زمین شناسی، حفاری و صنعتی حائز اهمیت است.

بنابراین، از طریق توسعه همکاری‌های بین المللی، پروژه‌های بزرگ در مقیاس بزرگ در حال اجرا هستند.

 رئیس جمهور ترکمنستان خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم است سطح ایمنی اقدامات انجام شده در میادین نفت و گاز تحت کنترل دائم باشد و در این زمینه به معاون نخست‌وزیر دستورات ویژه داد.

در این گزارش‌ها اقدامات انجام شده برای افزایش تولید گاز طبیعی، افزایش بهره وری چاه‌های موجود و توسعه میادین جدید با استفاده از فناوری‌های مدرن گزارش شده است. 

اطلاعاتی در مورد اقدامات انجام شده با شرکای خارجی، مسیرهای اصلی اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک، توسعه میدان گازی گالکینیش نیز داده شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین در اجرای اقدامات دستورات ویژه‌ای را به مدیران مربوطه ابلاغ کرد.

در ادامه، بردی محمداف دستور داد تلاش‌های لازم انجام شود تا سازماندهی کار در بنگاه‌های نفت و گاز مطابق با مقتضیات زمان باشد.

وی خاطر نشان کرد بهبود فعالیت‌های ساختارهای تخصصی، ایجاد شرایط برای کار کارگران در صنعت از اولویت‌های سیاست دولت است.

رئیس جمهور ترکمنستان بر تقویت روابط با موسسات آموزشی تخصصی پیشرو جهان، با استفاده از قابلیت‌های سیستم‌های ارتباطی مدرن و فناوری‌های دیجیتال، که پرسنل بسیار ماهر را برای صنعت نفت و گاز و فعالیت‌های علمی و تجربی را آموزش می‌دهند، تمرکز کرد.

 سپس بردی محمداف با هلیکوپتر به سمت میدان گازی مالائی واقع در استان لباب حرکت کرد. پس از ورود، جلسه‌ای برگزار کرد که در آن اجرای وظایف مشخص شده در برنامه توسعه صنعت نفت و گاز کشور تا سال 2030، نوسازی میدان گازی مالائی و رشد آن مورد بحث قرار گرفت.

وی بیان کرد که انتظار می‌رود میدان‌های تازه کشف شده در ولایت مرو و لباب دارای ذخایر قابل توجهی از گاز طبیعی باشند. در عین حال، گاز تولید شده در لایه‌ای بالایی زمین مطابق با استانداردهای بین المللی بالا شناخته شده و مطابق با قوانین محیط زیست باشد که منجر به افزایش علاقه به گاز طبیعی ترکمنستان در بازارهای جهانی شود.

رهبر ملت ابراز اطمینان کرد که متخصصان ترکمن در آینده فداکارانه تلاش خواهند کرد و در استخراج «سوخت آبی»  ثروت ملی ما و همچنین در پردازش صنعتی و انتقال آن به مصرف کننده کمک خواهند کرد.

سپس، «عبدالرحمانوف» معاون رئیس کابینه وزیران، از اقدامات انجام شده در چارچوب اجرای برنامه توسعه صنعت نفت و گاز ترکمنستان تا سال 2030 گزارش داد.

معاون نخست وزیر به نمایندگی از متخصصان مجتمع سوخت و انرژی از رهبر ملت برای کنترل سیستماتیک بر کار مجتمع سوخت و انرژی و حمایت‌های مناسب صمیمانه تشکر کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول