اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

طرح آبرسانی غدیر اولین دستاورد حوزه آب در دولت سیزدهم است

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: طرح آبرسانی غدیر اولین دستاورد دولت آقای رئیسی در حوزه تامین آب در خوزستان است.

طرح آبرسانی غدیر اولین دستاورد حوزه آب در دولت سیزدهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور امروز در حاشیه بازدید از طرح تزریق آب به خط لوله غدیر در اندیمشک، اظهار کرد: مسوولان در استان خوزستان قول مساعد دادند که تا پایان سال جاری بخشی از طرح آبرسانی غدیر را به بهره‌برداری برسانند و بخش دیگری از پروژه نیز تا اوایل خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه این طرح حدود ۴۱ درصد پیشرفت داشته، افزود: در حدود پنج تا ۶ درصد از اجرای پروژه عقب ماندگی وجود دارد که با تامین و تجهیز منابع و به کار بستن همه امکانات، در آینده نزدیک این مشکلات برطرف خواهند شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بنابر گفته مدیران آب و فاضلاب استان، تقریبا با اجرای این طرح و با انتقال ۱۰ متر مکعب بر ثانیه، به شهرستان‌های مختلف استان و روستاهایی که در مسیر این طرح قرار دارند، حدود ۵۲ درصد از جمعیت استان از آب شرب سالم، پایدار و بدون تنش بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: این موضوع، اولین دستاورد دولت آقای رئیسی در حوزه تامین آب در خوزستان است و ان‌شاءالله ظرف امروز و فردا، از پروژه‌های دیگری نیز بازدید خواهیم کرد.

طرح انتقال آب  غدیر طی هشت ماه اجرایی می‌شود

صادق خلیلیان استاندار خوزستان در ادامه نیز اظهار کرد: طرح انتقال آب غدیر به منظور تامین آب پایدار خوزستان که قرار بود طی مدت ۲۵ سال اجرا شود به همت دولت سیزدهم در هشت ماه عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با اجرای طرح انتقال آب غدیر قراربود تا ۲۵ سال آینده آب شرب پایدار با ظرفیت ۲۴ مترمکعب در ثانیه برای ۵۲ درصد جمعیت خوزستان تامین شود.

وی با بیان اینکه اعتبار این طرح از محل سفر رییس جمهور به خوزستان تامین شده است، افزود: این طرح در چارچوب مصوبه سفر رییس جمهور به خوزستان، در چندماه گذشته به نحوی پیش رفته است که تا پیش از تابستان سال آینده، تامین آب پایدار با ظرفیت ۲۰ مترمکعب در ثانیه از طریق این طرح محقق می شود.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول