اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

شناسایی ۱۵۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در فردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی برای اولین بار در سطح کشور در استان البرز راه اندازی و بیش از ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان فردیس شناسایی شد.‌

شناسایی ۱۵۰ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در فردیس

علیرضا بدری مدیر جهادکشاورزی شهرستان فردیس در گفتگو با خبرنگار فارس در فردیس، با تاکید بر اهمیت حفاظت از اراضی کشاورزی و لزوم به‌کارگیری شیوه‌های نوین در صیانت از این اراضی، اظهار کرد: سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی استان البرز با هدف پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی زراعی وباغی در استان البرز راه اندازی شد.

 وی افزود: تا کنون بیش از ۱۵۰ مورد تغییر کاربری غیرمجاز  در  اراضی زراعی و باغی شهرستان فردیس توسط  سامانه پایش هوشمند اراضی  شناسایی شده و در اختیار شهرستان قرار گرفته است که پس از بازدید و بررسی میدانی اقدامات قانونی  در خصوص آنها انجام می شود.


این مسوول با بیان اینکه  هدف  پروژه سامانه پایش هوشمند  اراضی کشاورزی، در فاز اول  رصد و پایش هوشمند تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی است؛  گفت: این پروژه در فازهای بعدی حرکت به سمت کشاورزی هوشمند در سایر حوزه ها از جمله افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی از طریق تخمین کود، تخمین بهره‌وری محصول، میزان آفات از طریق تغییر رنگ محصول را با استفاده تصاویر ماهواره ای، دنبال می کند. 

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد موارد تغییرات کاربری اعلام شده توسط سامانه پایش هوشمند صحیح بوده است، اضافه کرد: سامانه هوشمند برای پایش تغییر کاربری‌های غیرمجاز از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی استفاده می‌کند که بررسی و راستی آزمایی نقاط احصاء شده از طریق سامانه، دقیق بودن اطلاعات را تایید می‌کند و این امر موجب می‌شود مامورین گشت حفظ کاربری اراضی در اسرع وقت در محل حاضر و اقدام قانونی لازم را انجام دهند. 

بدری بهترین دستاورد سامانه هوشمند را شناسایی تغییر کاربری‌ها دانست و افزود: این طرح برای اولین بار درسطح استان البرز اجرا شده است که گام موثری در جهت حفظ اراضی کشاورزی در سطح شهرستان فردیس خواهد بود.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول