اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ساختمان‌های بلااستفاده دانشگاه پیام نور باید تغییر کاربری بدهند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه پیام نور ساختمان‌های بدون استفاده دارد، این ساختمان‌ها باید به ساختمان‌های آموزش مهارتی یا مراکز رشد و فناوری تغییر کاربری بدهند.

ساختمان‌های بلااستفاده دانشگاه پیام نور باید تغییر کاربری بدهند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعدازظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه پیام‌نور در ساختمان مرکزی این دانشگاه، با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه فراملی است و مدیریت چنین دانشگاهی نیاز به یک سرمایه اجتماعی، مقبولیت و محبوبیت و استفاده از مشورت عقل نخبه دارد، توصیه کرد که اتاق فکری در این دانشگاه ایجاد شود و از فکر و تجربیات مسئولان دانشگاه پیام نور در دوره‌های گذشته هم استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت علوم وظیفه خود می‌داند از فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه پیام‌نور حمایت کند، گفت: دانشگاه پیام‌نور از جمله دانشگاه‌هایی بود که در شرایط کرونایی تاب آورد چرا که تجربه آموزش غیرحضوری را داشت.

وزیر علوم تاکید کرد که انتظار می‌رود دانشگاه پیام‌نور حتماً با برنامه حرکت کند و اولویت‌های این دانشگاه باید مشخص و از دانشگاه‌های دیگر متفاوت باشد.

به گفته زلفی‌گل، یکی از اولویت‌های جدی دانشگاه پیا نور باید کمک به ترویج علم باشد، یکی دیگر از اولویت‌ها تلاش برای ارتقاء سطح آموزش‌های عمومی جامعه باید باشد را ارتقاء دهد و خواهش من از دکتر تقی‌زاده سرپرست دانشگاه‌ پیام‌نور این است که این دانشگاه با توجه به اهدافی که برای آن تصویب شده، فعالیت کند.

زلفی‌گل افزود: دانشگاه پیام‌نور به دلیل وسعتی که دارد در یک‌جاهایی باید تغییر رویکرد بدهد. به عنوان مثال این دانشگاه در شهرستان‌ها ساختمان‌هایی دارد که بدون استفاده است؛ باید این ساختمان‌ها به ساختمان‌های آموزش مهارتی یا مراکز رشد و فناوری تغییر کاربری بدهد. در مجموع می‌توان گفت که باید شرایطی ایجاد کنیم تا از امکانات دانشگاه پیام‌نور استفاده بهینه شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه یکپارچگی آموزش عالی در کلان کشور باید مورد توجه باشد، گفت: یکپارچگی آموزش عالی باید به گونه‌ای باشد که هم در علم مرجعیت داشته باشد و هم در ترویج علم، ما دو درصد علم دنیا را تولید می‌کنیم و این هنر ما است که از ۹۸ درصد بقیه علم استفاده کنیم تا رفاه را در جامعه افزایش دهیم، باید توجه داشته باشیم که مصرف علم منجر به رفاه می‌شود اما تولید علم منجر به مرجعیت علمی.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول