اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

هشداردرباره واکسیناسیون کودکان/ والدین توجه نکنند

ویروس شناس مستقر در ایالات متحده به والدین در مورد واکسیناسیون کودکان با واکسن‌های mRNA هشدار می‌دهد و این درحالیست که هیچ احتمالی را درباره ویروس ناشناخته کرونا نمی‌توان رد کرد.

هشداردرباره واکسیناسیون کودکان/ والدین توجه نکنند

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تایمز ایندیا، ویروس شناس مستقر در ایالات متحده به والدین در مورد واکسیناسیون کودکان برای کووید هشدار می‌دهد. 

نارندرا مودی، نخست وزیر هند اعلام کرد،واکسیناسیون کرونا برای کودکان ۱۵ تا ۱۸ ساله از سوم ماه ژانویه آغاز می‌شود. علاوه بر این، واکسن شرکت هندی بهارات بیوتک مجوز استفاده اضطراری برای کودکان بین ۱۲ تا ۱۸ سال را دریافت کرده است.

در حالی که بسیاری از والدین نفس راحتی  از ایمنی کودکان خود کشیده‌اند، بسیاری از آنها نگران هستند. بحث در مورد اینکه آیا کودکان در برابر  کووید ۱۹ واکسینه شوند یا نه، نه تنها در هند، بلکه در سراسر جهان ادامه دارد. «رابرت مالون»، ویروس شناس و ایمونولوژیست آمریکایی اخیرا ادعا می‌کند که واکسن‌های mRNA ممکن است برای کودکان بی خطر نباشند و همین موضوع  نگرانی‌هایی را در همه جا برانگیخته است. 

به نظر می‌رسد محقق بیماری‌های عفونی که دانشمند واکسن است نیز در این مورد شکاک است. ادعاهای او در مورد واکسن‌های کووید برای کودکان در زمانی مطرح می‌شود که کشورهای سراسر جهان مشتاق هستند به زودی واکسن‌هایی را برای کودکان عرضه کنند.

در بحبوحه شیوع امیکرون، هند اخیراً اعلام کرد که واکسن‌های ویروس کرونا را برای همه کودکان بین ۱۵ تا ۱۸ سال عرضه کرده است. بسیاری از پزشکان و کارشناسان کشور در تریبون‌های اجتماعی خواستار واکسیناسیون کودکان خردسال شده‌اند. در حالی که برخی ادعا می کنند که کودکان در برابر کروناویروس جدید پاسخ ایمنی قوی دارند، برخی دیگر معتقدند که اکثریت جمعیت هند به طور طبیعی در برابر موج بعدی کووید مصونیت پیدا کرده‌اند.

به گفته چندین سازمان و کارشناسان حقیقت‌سنجی، ادعاهای مطرح‌شده توسط رابرت مالون نادرست است و با داده‌های کارآیی و ایمنی واکسن ارائه‌شده توسط شرکت‌های سازنده واکسن مغایرت دارد. وقتی صحبت از کودکان می‌شود، اعتقاد بر این است که آنها بهتر از هر گروه سنی دیگری با کووید ۱۹ مبارزه می‌کنند. تاکنون موارد بسیار کم بیماری شدید در میان جمعیت کودک وجود داشته است. با این حال، کووید ۱۹ و انواع آن از زمان شروع آن غیرقابل پیش بینی بوده و به همین دلیل است که نمی‌توان هیچ احتمالی را رد کرد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول