اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

گرزین: علمداران بصیرت وارد جهاد تبیین شدند/ بهمنی‌نژاد: مردم همچنان هزینه‌های فتنه 88 را می‌دهند/ خالقی: خواص نقش خود را در مکتب سلیمانی مشخص کنند

حماسه 9 دی در حقیقت اوج بصیرت سیاسی و تکلیف دینی مردم انقلابی را به تصویر کشید و گلستانی‌ها یک روز قبل از خلق حماسه 9 دی ولایت‌مداری خود را در میدان عمل به منصه ظهور و بروز رساندند که ابعاد مختلف این حماسه آفرینی در یک میزگرد تخصصی رسانه‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

گرزین: علمداران بصیرت وارد جهاد تبیین شدند/ بهمنی‌نژاد: مردم همچنان هزینه‌های فتنه 88 را می‌دهند/ خالقی: خواص نقش خود را در مکتب سلیمانی مشخص کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در آستانه یوم‌الله ۹ دی که مزین به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام گرفت از جهات مختلفی دارای اهمیت است از این رو جمعی از مسوولان فرهنگی، سیاسی و دانشگاهی در میزگرد تخصصی بصیرت‌افزایی و حماسه ۹ دی گردهم آمدند تا از زوایای مختلف به بررسی دستاوردها، پیام‌ها، عوامل وقوع فتنه ۸۸ و ضرورت تبیین این حماسه بزرگ بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان در میزگرد تخصصی بصیرت‌افزایی و حماسه ۹ دی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم مصباح یزدی به عنوان چهره شاخص انقلابی تصریح کرد: آیت‌الله مصباح یزدی از جمله افرادی بود که در دی سال ۸۸ با بصیرت‌افزایی به نفع جبهه انقلاب نقش آفرینی کرد و جا دارد برای روح بلند ایشان از خداوند متعال طلب مغفرت کنیم.

*علمداران بصیرت وارد جهاد تبیین شدند

گرزین با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی ذوب در ولایت بود، افزود: هشتم دی سالروز ارتحال یکی از علمداران بصیرت مرحوم آیت‌الله طاهری است که ایشان نیز به عنوان یک عمار انقلاب در استان گلستان نقش‌آفرینی کردند و انصافا مبارزات ایشان تاثیر مهمی در تقویت جبهه حق داشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله میبدی گفت: سالروز ارتحال آیت‌الله میبدی در ۱۸ دی ماه است ایشان یک چهره شاخص اهل معنا و انقلابی بودند که در کنار مرحوم آیت الله طاهری اقدام به بصیرت افزایی جامعه می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه مردم گلستان یک روز زودتر از سایر شهرهای ایران برای دفاع از اهل‌بیت (ع) قیام کردند و به خیابان‌ها آمدند، ابراز کرد: مردم ولایی استان گلستان یک روز زودتر از مردم ایران برای دفاع از اهل‌البیت (ع) به خیابان‌ها آمدند و روحیه ولایی خود را به نمایش گذاشتند.

گرزین با بیان اینکه در دوران شاهنشاهی تعداد ۶ شهید از گالیکش تقدیم انقلاب اسلامی شد، افزود: در اوایل انقلاب ۱۲ دیماه در شهر گالیکش مردم قیام کردند و در این تجمع ۶ نفر به درجه شهادت نائل شدند این مناسبت‌ها در دی‌ما نشان از ماه سراسر انقلابی و حضور حماسی مردم انقلابی گلستان است.

وی با اشاره به اینکه از ۹ دی لغایت ۱۹ دی را دهه بصیرت نامگذاری کردند، اظهار کرد: در تاریخ ۱۹ دی خروج و قیام مردم قم را شاهد بودیم که ریشه‌های مهمی دارد اراده الهی و توحیدی مردم باعث حماسه ۹ دی شد برگ برنده انقلاب اسلامی از زبان امام (ره) و مقام معظم رهبری اراده توحیدی مردم است و هرجا مردم برای خدا حرکت کردند، شاهد اتفاقات مبارکی بودیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان اینکه اراده توحیدی مردم به سقوط رزیم شاهنشاهی سرعت داد، ابراز کرد: اراده جمعی ما بود که مردم را دوره هم گرد آورد اگر اراده توحیدی مردم برای مقاومت و دفاع از حقانیت این انقلاب نبود و حرکت آرمانی شکل نمی گرفت

گرزین با بیان اینکه مردم ماهیت فتنه را تشخیص دادند، گفت: مردم با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری صبوری می‌کردند و تلاش کردند تا کشور به نقطه بحرانی نرسد هنگامی که دیدند این جریان به مقدسات هم رحم نمی‌کند و به شهدا، خانواده شهدا و تصاویر مقدس حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری تعرض می‌کنند دیگر صبر نکردند و به طور خودجوش و آتش به اختیار وارد عمل شدند این وجه تمایز انقلاب اسلامی با همه قیام‌های دیگر در طول تاریخ غیبت را نشان می‌دهد.

وی گفت: مقام معظم رهبری پس از ۱۲ سال از ایجاد فتنه سال ۸۸ دوباره بحث جهاد تبینی و جنگ روایت‌ها را مطرح کردند دشمن از طریق رسانه‌ها و روایت‌های خود مطالب را وارونه مطرح کرد و کشته سازی و شهید سازی کرد.

*بهمنی‌نژاد: مردم همچنان هزینه‌ تحریم‌های فتنه ۸۸ را می‌دهند

رئیس شورای نگهبان گلستان گفت: در فتنه ۸۸ مشاهده کردید که متاسفانه برخی از تبعات و هزینه بر ملت عزیز ایران وارد شد فتنه‌گران هزینه تحریم‌های گسترده‌ای را بر ملت ایران باز کردند با وجود آنکه بیش از ۱۰ سال از این ماجرا می‌گذرد اما همچنان ملت ایران این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه نقش برجسته مردم به عنوان بزرگترین سرمایه انقلاب اسلامی است، ابراز کرد: یقینا عامل موثر در ناکامی دشمنان انقلاب اسلامی در ماجرای فتنه ۸۸ حضور حماسی مردم در ۹ دی بود.

حمیدرضا بهمنی‌نژاد نقش و جایگاه ولایت فقیه در مدیریت و خنثی‌سازی فتنه ۸۸ را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: یکی از مراحل ۶گانه مدیریت فتنه ۸۸ هوشمندی حضرت آقا بود به‌گونه‌ای که ایشان قبل از وقوع این حادثه پیش‌بینی کرده بودند و در روز اول فروردین سال ۱۳۸۸ نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

رئیس شورای نگهبان گلستان اظهار کرد: دومین مرحله مدیریت فتنه ۸۸ بردباری و نصیحت مشوقانه به صحنه‌گردانان فتنه بود و سومین مرحله دعوت به مسیر قانونی و ایستادگی در برابر هرگونه بدعت‌گذاری است.

وی افزود: چهارمین مرحله مدیریت فتنه ۸۸ اتمام حجت با قانون‌شکنان و فتنه‌گران بود و پنجمین مرحله جداکردن صف مردم از جریان فتنه از دشمنان انقلاب اسلامی بود و ششمین مرحله تاکید بر بصیرت‌افزایی و روشنگری ابعاد فتنه بود.

بهمنی‌نژاد با تاکید بر اینکه مواضع رهبری برای ما به عنوان ملاک و شاخص ارزش‌گذاری است، گفت: افراد، ملاک و ارزش شاخص‌گذاری نیستند البته شاخص‌هایی برای تشخیص افراد و عملکردشان داریم اگر از دولت گذشته انتقاد می‌کردیم با این ملاک بود ولی در دولت فعلی به عینه می‌بینیم که دغدغه‌های نظام کمتر شده است و دولت تمام تلاش خودش را در راستای اطاعت از رهبری به کار می‌برد.

خالقی: خواص و نخبگان نقش خود را در تحقق مکتب سلیمانی مشخص کنند

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: جای پرداختن ریشه‌ای به حوزه بصیرت‌افزایی و حماسه ۹ دی و ترکیبش با شهادت حاج قاسم سلیمانی در قشر تاثیرگذار، نخبه و خواص بسیار خالی است به اعتقاد بنده باید در کنار برگزاری میزگرد، مطالبه‌گری هم صورت بگیرد هر کسی در هر پست، لباس و جایگاهی که هست نقش خودش را در مکتب شهید سلیمانی تعریف کند نقش خودش در شکل‌گیری یا عدم شکل‌گیری جریان‌های فتنه در استان گلستان تعریف کند.

خالقی افزود: ارتباط قلبی مردم با علمدار بصیرت به خاطر جایگاه نظامی پرقدرت نیست بلکه به دلایل مختلفی این محبوبیت ایجاد می‌شود که ولایت‌مداری خاص و ولایت‌شناسی ایشان باعث عزت خدایی سردار سلیمانی شد.

وی با بیان اینکه نگاه باز و فراجناحی از ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، ابراز کرد: شهید سلیمانی سیاست‌زده و سیاست‌باز نبود درست است که حکومت اسلام براساس سیاست است اما براساس سیاست‌زدگی و سیاست‌بازی نیست اگر اسلام می‌خواست دین سیاسی نباشد که پیامبر به دنبال تشکیل حکومت نبود، بدون حکومت مکتبی شکل نخواهد گرفت.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه شهید سلیمانی دیپلمات نبود بلکه انقلابی بود، خاطرنشان کرد: انقلابی را باید درست ترجمه کنیم انقلابی مساوی با عمل منطقی، عقلانی و به موقع است.

خالقی افزود: شهید سلیمانی در حوزه خدماتش به قومیت، مذهب و نژاد توجه نمی‌کرد همان‌طور که کمک‌کار حماس اهل سنت بود از آن طرف کمک‌کار حزب‌الله شیعه هم بود یعنی نه تنها محبوبیتش در مردم ایران بلکه در جهان اسلام آشکار است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی می‌توان به مجاهدت بی‌وقفه و مجاهدت خستگی‌ناپذیر و مستمر اشاره کرد حاج قاسم را فقط مرد میدان عمل در حوزه سخت نبینید ایشان مرد میدان نبرد در حوزه نرم هم بودند اگر وصیت‌نامه ایشان را بخوانید خیلی‌ها به وصیت‌نامه ایشان می‌گویند ولایت‌نامه چون توصی‌های بلندی از ولایت و جهاد دارد.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان گفت: از دیگر ویژگی‌های سردار اخلاص بود و چشمداشتی به مناصب دنیوی نداشت اخلاص این شهید بزرگوار باعث محبوبیتش شد مردم خودشان را با ایشان همزادپنداری می‌کنند همان چیزی که پایین‌ترین سطح جامعه است ایشان هم هست با وجود آنکه سردار از جایگاه عظیمی در جهان اسلام برخوردار بود.  

خالقی با بیان اینکه شهادت‌طلبی از دیگر ویژگی‌های شهید سلیمانی بود، ابراز کرد: هدف دشمن در جریان فتنه ۸۸ ایجاد شکاف و گسستگی در رابطه با امام و امت تحت لوای اسلام بود که به اعتقاد امام راحل این رابطه مستحدثه انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی براساس پیوند ملت با امام شکل گرفته است، اظهار کرد: دشمن سالیان سال است که فکر شوم جدایی پیوند مردم با امام را در سر می‌پروراند.

معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی بسیار ولایت‌مدار بود، گفت: دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان به عنوان فرمانده و افسران جنگ نرم باید وارد میدان شوند.

خالقی افزود: دشمن فعال با وارونه‌سازی و تحریف واقعیت‌ها و دادن آدرس غلط قصد تحریف باورها و ارزش‌ها را دارد که بر اراده تاثیر می‌گذارد.

*شهابی: مظلومیت سردار دل‌ها در دوگانه‌سازی دیپلماسی و میدان

شهابی در خصوص نقش دانشگاه‌ها و رسانه‌ها در مسئله تبیین ۹ دی گفت: روح سردار سلیمانی با فرهنگ فاطمی آمیخته شده است و عمده‌ترین نقش دانشگاه در حماسه ۹ دی نقش تبیینی است که باید در تاریخ انقلاب اسلامی برای همه آحاد و نسل‌ها روشن شود.

عضو شورای بسیج رسانه گلستان گفت: پس از تشکیل انقلاب اسلامی قائله‌های بسیاری به وجود آمد از جمله قائله‌های ملی‌گرایان، لیبرالیسم‌ها، دموکرات‌ها، گنبد، ترکمن‌صحرا، اهواز، آمل، منافقین که نتیجه آن ۱۷ هزار ستاره انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل گشتند همه با اراده و هدایت امامین انقلاب آنها را پس داد.

وی تصریح کرد: هیچ قائله‌ای به خطرناکی جریان فتنه ۸۸ نبود چراکه فتنه ۸۸ بوی جنگ نهروان، جمل و صفین را می‌داد با لعاب انقلابی و انقلابی‌گری و با به رخ کشیدن مبارزات انقلابی خودشان در جامعه تردید به اصل انقلاب، جمهوریت اسلامی و نسبت به مبانی ارزش انقلاب ایجاد کردند.

استاد دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دومین هدف دشمن شکستن ستون ولایت‌فقیه در انقلاب بود، افزود: دشمنان انقلاب تظاهر گفتمانی نداشتند که مخالف ولی‌فقیه هستیم و به صورت علنی نمی‌گفتند با دشمن انقلاب مخالف هستیم اما در میدان عمل عبور کردن از رهنمودهای امام انقلاب نشان دادند که با اصل ولایت‌فقیه مشکل دارند.

شهابی افزود: جریان فتنه به دو نفری که در حصر هستند خلاصه نمی‌شود بلکه جریانی پشت این افراد پنهان شدند و این مسیر را هدایت می‌کنند برخی‌ها فتنه‌گران را موجه می‌دانند و توجیه سیاسی می‌کنند و همچنان بر تردید و شبهه مردم می‌افزایند از خط قرمزهای رهبری عبور کردند و همچنان عبور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: جریانی که تجربه سیاسی ما می‌گوید اصل باور را باور ندارند هیچگاه سنگ ولایت را بر سینه نمی‌زنند همواره مریدان ولایت را به تهمت بستند و سرزنش می‌کردند.

سردبیر هفته نامه جوان گلستان گفت: دانشگاه در خط مقدم آگاه‌بشی و بصیرت‌بخشی است و باید در این زمینه احساس تکلیف کند دانشگاه نسبت به آنهایی که با نظام اسلامی زاویه دارند و با اصل جامعه اسلامی و ولایت‌قیه مشکل دارند باید روشنگری کنند.

وی تصریح کرد: هنر نیست هم‌آواز شویم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دهیم هنر آن است که در ۹ دی داد بزنیم «مرگ بر فتنه‌گر» باید موضع جریان حق را در ۹ دی روشن کنیم.

شهابی افزود: هنر این است که در فضاهای تردید برانگیز مردانه و شجاعانه وارد میدان عمل شویم و حرف بزنیم و تردید از دل مردم بزداییم و ذهن مردم را آماده کنیم آنچه که باعث تودهنی به دشمنان شد تفکر انقلابی و اراده ملت ایران بود این تکفر با روح انقلابی مردم سرشته است مردم خودشان را بدهکار انقلاب اسلامی، شهدا، امام و قرآن می‎‌دانند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید تبیین کنند، افزود: یکی از عوارضی که جریان فتنه ۸۸ ایجاد کرد دو شقه کردن مردم در کشور بود اساسا انتخابات در جمهوری اسلامی ایران به تردید کشیده شد و فریاد حقوق بشری را از دهان آلوده کسانی که مدعی حقوق بشر هستند از آن سوی دنیا بلند کرد آنجایی که پیروز می‌شوید انتخابات و انقلاب مورد تایید شماست آما اگر پیروز نشوید انتخابات تقلب است این چه بازی سیاسی بچگانه‌ای است که راه انداختید.

سردبیر هفته نامه جوان گلستان ابراز کرد: دانشگاهیان و رسانه‌ها موظف هستند در اوضاع فتنه ۸۸ اهتمام کنند و حماسه ۹ دی مردم که با شجاعت و بصیرت وارد میدان شدند را بازگو کنند.

شهابی بر لزوم تاثیرگذاری شهادت سردار سلیمانی در جریان فتنه تاکید کرد و گفت: ممکن است در افکار عمومی هم سوال مطرح شود و هنوز در جامعه تبیین نشده است سردار سلیمانی دو مظلومیت داشته است که باید تبیین شود سردار سلیمانی اندیشه‌ها، افکار، ایده‌ها و نوع نگرش مردم بعد از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیشتر شد.

وی ابراز کرد: کسی که ۴۰ سال پوتین خودش را برای ارادت به مقام ولایت در نیاورده است و برای احیا اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران در نیاورده است تا این حد نازل شود که افرادی بیایند و تردید کنند به اینکه ایشان ممکن است روزی در اختیار ارادی بوده باشد.

استاد دانشگاه فرهنگیان گفت: دومین مظلومیتی که ایشان داشتند دوگانه‌سازی دیپلماسی و میدان است شهید نیست اکنون از خودش دفاع کند اما این اتهام و برچسب را به ایشان زدند اگر چه ما در معامله برجام شکست خوردیم عاملش آمریکا نیست میدان شهید سلیمانی است در تریبون جمهوری اسلامی در منظر همه مردم این حرف گفته شد و کسی دفاع نکرد باید حق شهید سلیمانی را ادا کنیم این مواردی است که باید تحلیل شود و مردم باید موضع خودشان را بدانند.

شهابی ادامه داد: همچنان که شهادت سردار سلیمانی بسیاری از ابهامات مربوط به فتنه ۸۸ را روشن کرد همچنان باید در قضایای بعدی نیز افرادی باشند که تریبون‌ها را به دست بگیرند و کمک کنند که حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی با هدایت رهبران خردمند در جامعه، با هدایت حوزه و با هدایت دانشگاه ان‌شاءالله انقلاب اسلامی مسیر اصلی خودش را پیدا کند.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول