اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ضرورت همراهی مردم برای حفاظت از حیات وحش در سرما

سرپرست محیط زیست استان مرکزی بر لزوم همراهی مردم در حفظ حیات وحش در فصل سرما تاکید کرد.

ضرورت همراهی مردم برای حفاظت از حیات وحش در سرما

مهدی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: فصل زمستان برای حیات وحش فصل پرخطری است و ضرورت دارد، مراقبت بیشتری در این فصل از حیات وحش صورت گیرد. 

وی افزود: در فصل‌های سرد سال بارش برف و برودت شدید هوا باعث می‌شود بسیاری از حیوانات و پرندگان، به طور موقت از زیستگاه‌های خود در طبیعت فاصله بگیرند و به حومه شهرها و روستاها پناه آورند.

سرپرست محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه بنابراین همکاری تمامی مردم و جوامع محلی را می‌طلبد که با مراقبت و همکاری تلاش کنند که در این فصل از حیات وحش حفاظت و حراست شود و از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به علت سرما و گرسنگی به حاشیه  شهرها و روستاها پناه می‌آورند، خودداری کنند، تاکید کرد: حیات وحش و گونه‌های جانوری جزئی از نیازهای ضروری انسان‌ها است و حفظ حیات‌وحش علاوه بر آنکه نمادی از مدنیت و توسعه‌یافتگی فکری انسان‌ها است، دارای ارزش اخلاقی یعنی احترام گذاشتن به حیات تمام موجودات و آفریده‌های خدای متعال است. 

مصطفوی در ادامه با اشاره باینکه  برنامه رصد و پایش مستمر تالاب میقان به منظورکنترل و مهار آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در محدوده تالاب با امکانات در دسترس در حال اجراست، به مردم توصیه کرد: درصورتی که با لاشه پرنده  یا پرنده بیمار مواجه شدند، از دست زدن به آن جدا خودداری کرده و مراتب را به محیط زیست و دامپزشکی اعلام کنند تا اقدامات تخصصی لازم  به صورت کاملاً بهداشتی توسط نیروهای آموزش دیده صورت گیرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول