اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ارائه مدل تأمین مالی پروژه‌های سواحل مکران مهم‌ترین موضوع در توسعه این منطقه است

مدیرکل امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: ارائه مدل تأمین مالی پروژه‌های سواحل مکران مهم‌ترین مسأله در توسعه این منطقه و تحقق برنامه ریزی‌های کلان کشور در این زمینه است.

ارائه مدل تأمین مالی پروژه‌های سواحل مکران مهم‌ترین موضوع در توسعه این منطقه است

مهدی دسینه نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی هرمزگان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: منطقه مکران که بخش وسیعی از آن در استان هرمزگان واقع شده، منطقه‌ای بکر و منحصربفرد با ویژگی‌های بسیار با ارزش اقتصادی است که می‌تواند محرک توسعه ملی بوده و سبب ایجاد افق‌‌های بلندی در پیش روی اقتصاد ملی و منطقه‌ای باشد.

وی با بیان این که طیف متنوعی از بسترهای سرمایه‌گذاری متناسب با ویژگی‌های این منطقه در مقیاس ملی و منطقه‌ای تعریف شده که برای تأمین اعتبار و اجرای آنها به مدل‌های تأمین مالی نیاز است، خاطرنشان کرد: احداث پتروپالایشگاه‌ها، آبشیرین‌کن، احداث صنایع تکمیلی حوزه شیلات، تولید میگو در قالب مزارع پرورشی، رونق کشاورزی مدرن در منطقه، ایجاد کسب و کارهای نوین با رویکرد مشارکت مردم محلی در توسعه آن از جمله مهم‌ترین محورهایی است که برای آینده سواحل مکران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل امور اقتصادی هرمزگان اضافه کرد: تأمین مالی پروژه‌های کلان و جریان بخشیدن سرمایه به توسعه صنایع پایین دستی می‌تواند ضمن رونق دادن به اشتغال محلی سبب تأمین درآمدهای ارزی برای کشور نیز بشود که از اهمیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردار است.

دسینه به سفر اخیر معاون وزیر اقتصاد و روسای برخی هولدینگ‌های تأمین مالی وابسته به شستا به منطقه مکران اشاره و بیان داشت: مدل تأمین مالی پروژه‌های سواحل مکران از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که بتوانیم سرعت توسعه در منطقه را با رونق گرفتن این سرمایه‌گذاری‌ها، شتاب دهیم.

وی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه توسعه سواحل مکران اشاره و اجرایی ساختن این تأکیدات را بستری برای رشد اقتصاد ملی برشمرد و گفت: تحقق توسعه مطلوب و متوازن در سواحل مکران یک امر لازم در مسیر بهره‌برداری مناسب از این مناطق است که بدون شک در آینده نزدیک به نیروی کار متخصص و متبحر فراوانی نیاز دارد که اولویت تأمین آن نیز باید با دانشگاه‌های استان باشد و جهت‌گیری مراکز علمی استان نیز باید به همین سمت و سو سوق یاید.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول