اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شناسایی 400 میلیارد تومان اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها در هرمزگان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: 400 میلیارد تومان اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها در هرمزگان شناسایی و 50 میلیارد تومان آنها به فروش رسیده است.

شناسایی 400 میلیارد تومان اموال و املاک مازاد دستگاه‌ها در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان، مهدی دسینه امروز اظهار کرد: تاکنون ۶۴ فقره اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی هرمزگان به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان شناسایی شده است.

وی عملکرد هرمزگان را در شناسایی و فروش اموال و املاک مازاد دولتی خوب دانست و عنوان کرد: تاکنون ۹ و نیم درصد از مولد سازی و فروش کل اموال مازاد دولتی کشور، در استان صورت گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان بیان کرد: اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، سازمان‌های صنعت معدن و تجارت و جهادکشاورزی هرمزگان اموال و املاک مازاد خود را معرفی کرده اند که مراحل فروش و مولد سازی آن صورت می‌گیرد.

دسینه با بیان اینکه پارسال اموال و املاک مازاد سازمان جهادکشاورزی استان و اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان نیز به فروش رفته است، اظهار کرد: این اداره کل به عنوان نماینده مالی دولت وظیفه شناسایی، مولد سازی و فروش اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی را بر عهده دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این مصوبه تاکید کرد و افزود: درصورت معرفی نشدن اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی، اداره کل اقتصاد و دارایی اجازه فروش و یا مولد سازی این اموال را، از سوی کارگروه استانی دارد.

وی با اشاره به اینکه اموال مازاد درصورت قابلیت مولد سازی، در مسیر استفاده بهینه قرار می‌گیرد و در غیر اینصورت به فروش می‌رسد، خاطرنشان کرد: بر اساس تکالیف قانونی بندهای ۲ و ۱۲ تبصره بودجه ۱۴۰۰، باید ۴۵ هزار میلیارد تومان بودجه با مولد سازی و فروش اموال مازاد دولتی، تامین شود.

دسینه در پایان با بیان اینکه مراحل فروش اموال و املاک مازاد دولتی، مزایده خود دستگاه اجرایی و اعلام آن در سامانه ستاد، سازمان خصوصی سازی و بورس کالا است، اظهار کرد: شناسایی اموال مازاد دولتی، صدور مجوزهای مولد سازی و فروش، به کارگیری روش‌های نوین و موانع قانونی و حقوقی دستگاه‌های اجرایی مشکلات اجرای این مصوبه است که در این زمینه پیشنهادات لازم به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت داده شده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول