اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

متفاوت‌ترین پارلمان شهری در مهاجرپذیرترین شهر ایران/ درشورای «مادوان» رای مخالف بی‌معناست

هر چند شهر مادوان به نوعی یکی از سه شهر اول مهاجرپذیر در کل کشور است اما شورای اسلامی این شهر متفاوت از همه جای استان و کشور عمل می‌کند.

متفاوت‌ترین پارلمان شهری در مهاجرپذیرترین شهر ایران/ درشورای «مادوان» رای مخالف بی‌معناست

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج هر چند همه شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد به دلایل مختلف مبلمان شهری زیبایی نداشته و در یک کلام امید بخشی به شهروندان وضعیت خوبی ندارد اما در کنار این مشکل بزرگ جدال و حاشیه پردازی در بسیاری از شوراهای شهر و روستا بر روح و روان مردم اثر گذاشته و مشکلات را مضاعف کرده است.

در طول چند سال اخیر و با راه‌اندازی شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان‌های شهری و روستایی در اغلب نقاط استان شاهد این تنش ها بوده ایم که در شهر یاسوج نیز چنین بوده و شاید دلیل اصلی وضعیت کنونی مرکز استان این حاشیه‌ها و جدال های همیشگی میان اکثریت و اقلیت است.

یقیناً در میان همه شوراهای شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد مادوان بیشترین مشکلات را دارد شهری با ۲۵ هزار نفر جمعیت چسبیده به یاسوج با خیل عظیمی از مهاجرین از گوشه و کنار استان که زندگی را در روستاهای خود با هزاران امید و آرزو ترک کرده و چسبیده به یاسوج در مادوان سکونت گزیده‌اند.

شهری که یک متر فضای سبز ندارد در فضاهای آموزشی و کلاس های درس دانش آموزان خود مانده است و بدتر از همه اینکه به قول اعضای شورای شهر و شهردار، بی عدالتی در تقسیم اعتبارات را نیز به مانند بختک بالای سر خود تجربه می‌کند.

اما با همه این مشکلات اکنون مادوان متفاوت تر از سایر شهرهای استان شده و هر پنج عضو شورا همگی به دور از حتی یک مورد اختلاف برای رفع مشکلات مادوان مظلوم کمر همت بسته‌اند.

در شورای شهر مادوان رئیس و مرئوس جایگاهی ندارد هر کسی گوشه ای از کار را در دست گرفته و احترام متقابل حرف اول را می‌زند شاید بتوان از این حیث شورای اسلامی شهر مادران را نمونه بارز تعامل و همدلی برای خدمت به مردم دانست.

در همه مصوباتی که تاکنون تصویب کرده‌اند حتی یک رای مخالف نیز نداشتند که از این حیث یک رکورد محسوب می‌شود.

به گزارش فارس در یکی از آخرین نشست‌های شورای اسلامی شهر مادوان که با حضور هر پنج عضو و البته حضور معاون شهردار برگزار شد همگی بر این تعامل و یکدلی تاکید کردند.

***در این نشست ولی شکوهی سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان گفت: نسبت به مادوان بی‌عدالتی زیادی شده است مادوان اسم شهر را یدک می‌کشد اما رنگ و روی روستایی دارد در مقابل خیلی از روستاها را داریم که رنگ‌ و روی شهری پیدا کرده‌اند و عدالت برای آنها به خوبی معنا شده است.

وی گفت: رسانه ها باید به عنوان چشم بینا و گوش شنوا پای کار بیایند و مظلومیت مادوان را فریاد بزنند حرف دل مردم را بگویند.

عضو شورای اسلامی شهر مادوان گفت: به یاد داریم که مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قول زمین چمن را داد اما او هم رفت و باید منتظر مدیر دیگری بمانیم تا ببینیم آیا وعده‌ها عملی می شود یا نه.

**مادوان در یک کلام یتیم است

سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان می‌گوید؛ شهری ۲۵ هزار نفری هستیم که حداقل دو هزار جوان تحصیل کرده و فارغ التحصیل از دانشگاه های مختلف کشور دارد اما هیچ امکانات و فضایی برای بروز استعدادهای آنها فراهم نیست همین می شود که آسیب های اجتماعی در مادوان هر روزه جوانان پاک سرشت و تحصیل کرده‌ای را به کام خود می‌کشد.

او می گوید: شک نکنید که ۹۰ درصد از بچه‌های کار در شهر یاسوج و مادوان زادگاه و خاستگاه آنها شهر مادوان است و ریشه فقر آنها به بی‌عدالتی ها و بی انصافی‌ها برمی‌گردد؛ شکوهی با حسرت می‌گوید: خانواده‌هایی که حتی کودکان آن‌ها درس و مدرسه را رها کرده‌اند.

وی با بیان اینکه درصد بالایی از کسبه جمعه بازار یاسوج از اهالی مادوان هستند می‌گوید شاهکار مسئولان این است که به دنبال تعطیلی جمعه بازار هستند تا بار بزرگی از غم و اندوه بر دوش پدران و مادوانی باشد و همین موجب مشکلات بسیار و آسیب‌های اجتماعی کشنده خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان با بیان اینکه مادوان یتیم است یادآور می شود: شاید به دلیل همین یتیمی بوده که مسئولان در تقسیم بودجه و اعتبارات به صورت صدقه سری به مادوان نگاه می‌کنند.

وی می‌گوید: اعتبارات مادوان جای تاسف دارد که یک شهر ۲۵ هزار نفری را در حد یک شهر ۵ هزار نفری نمی‌بینند این ضربه بزرگی به مردم مادوان است.

شکوهی با بیان اینکه مردم مادوان شاید بیش از همه نقاط استان در عرصه ها و صحنه ها حضور داشته‌اند گفت: در همین انتخابات اخیر با رای معنادار خود به دولت مردمی آیت الله رئیسی به صورت ۸۵ درصدی پای صندوق های رای حاضر شدند.

***در ادامه علیرضا دانش رئیس شورای اسلامی شهر مادوان می گوید که رسانه‌ها باید به رسالت خود عمل کرده نارسایی ها را به گوش مسئولان برسانند.

وی گفت: مردم مادوان با ایمان و با فرهنگ بوده و در عرصه های مختلف حضور دارند حضور حماسی آن ها پای صندوق های رای باید برای مسئولان درس باشد.

او می‌گوید؛ این مردم محروم و مستضعف مشکلات زیادی دارند که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند خوشبختانه اجازه ندادیم که جنگ و حاشیه و دعوا روح و روان مردم را درگیر کند با اتحاد و همبستگی کار را شروع کردیم و تا انتها نیز همین کار را ادامه خواهیم داد.

**نگذارید آسیب‌های اجتماعی مادوان را نابود کند

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان یادآور می شود: باید برای شهر ۲۵ هزار نفری و حاشیه نشین مادوان کاری شود مسئولان برای اینکه آسیب‌های اجتماعی بر جوانان غلبه نکند وظیفه دارند و باید رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی شهر مادوان می افزاید: با این اعتبارات و بودجه نمی‌توان برای مادوان فضای فضای ورزشی و سایر امکانات اولیه را فراهم کرد لذا باید رسانه ها و صدا و سیما خبرگزاری‌ها و سایت ها به رسالت خود جهت حمایت از مردم محروم مادوان عمل کنند.

**تهدیدها را به فرصت تبدیل می‌کنیم

***در ادامه صادق غفاری  یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مادوان با بیان اینکه رسانه‌ها باید به کمک این شهر آمده تا مسئولان با رعایت انصاف و عدالت به مشکلات مادوان بنگرند یادآور شد: رسانه ها زبان گویای مردم هستند و یکی از راه های کمک به رفع مشکلات مادوان همین استفاده از قابلیت رسانه‌هاست.

غفاری گفت: اینجا مهاجرپذیرترین شهر استان و به نوعی یکی از مهاجر پذیرترین شهرهای کشور به شمار می رود مادوان با سیل عظیم مهاجرت زیرساخت‌های مورد نیاز آن از همان ابتدا مدنظر قرار نگرفت در حوزه بهداشت و فضای سبز و فضاهای فرهنگی و آموزشی هیچگونه پیش‌بینی برای این شهر نشد و امروز یکی از آسیب پذیرترین شهرهای کشور به شمار می رود.

وی با بیان اینکه ما هم برای برای تبدیل تهدیدها به فرصت ها وارد کارزار شده‌ایم گفت: اعضای شورای اسلامی شهر مادوان با همراهی و کمک به شهرداری به دنبال خدمت صادقانه به مردم این شهر بوده و هیچگاه جنگ و جدل را وارد حوزه کاری خود نخواهیم کرد.

**رقیب سرسخت بودیم و امروز برای خدمت به 25 هزار مردم مادوان رفیقیم

*** سعید سعیدی‌جو یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر مادوان با بیان اینکه بیش از ۳۰ نفر کاندیدا با یکدیگر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رقابت کردیم یادآور شد: همین پنج نفر عضو شورا رقیب سرسخت هم بودیم اما اکنون در شورای شهر مادوان هر پنج نفر در کنار هم برای ۲۵ هزار نفر خدمت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه ما پنج نفر برگزیدن شهردار متعهد و پاکدست بود یادآور شد: تنها چیزی که در شورای شهر مادوان بیش از همه سرلوحه کار قرار گرفته اتحاد و همدلی و وحدت است اگر این اتحاد وجود نداشته باشد مردم سرخورده می شوند به همین خاطر همگی در کنار هم برای رفع مشکلات چاره اندیشی می‌کنیم.

سعیدی‌جو با بیان اینکه شورای شهر مادوان ساعت و روز خاصی را برای پیگیری مشکلات مردم مد نظر قرار نداده یادآور شد: اما از سوی دیگر در نظر نگرفتن عدالت برای تقسیم بودجه ها دغدغه این روزهای ما شده است.

وی گفت: سوال از مسئولان استانی این است آیا شهر مادوان با این همه مهاجر و این همه مشکل و نداشتن بسیاری از فضاها و امکانات آیا باید چنین مورد بی مهری قرار گیرد؟.

سعیدی‌جو البته به نقش پر رنگ یکی از اعضای شورای شهر در همدلی و وحدت اشاره می‌کند و می‌گوید: نباید از حق بگذریم که آقای شکوهی سخنگوی شورای اسلامی محور وحدت در شورای شهر شده و اگر امروز همه گرد هم و با اتحاد و همدلی و بدون حتی یک رای مخالف جهت خدمت به مردم مادوان تلاش می‌کنیم بخش عمده‌ای از آن به تدبیر آقای شکوهی برمی‌گردد. 

**رسانه‌ها درد مادوان را فریاد بزنند

***تنها بانوی عضو شورای اسلامی شهر مادوان نیز با بیان اینکه معتقد به رسانه و رسالت آنها هستیم یادآور شد: بر این عقیده ایم که باید به میان مردم برویم و با کمک رسانه ها مشکلات مادوان را فریاد بزنیم این مشکلات در زمینه های مختلف قابل احساس و مشاهده است.

دیده‌بان می‌گوید: بیش از مردان مادوانی زنان این شهر نیز دچار مشکلات زیادی هستند آنها هیچ فضا و امکانات تخصصی ویژه بانوان ندارند.

وی گفت: مسئولان استانی باید فکری به حال این مشکل مادوان کنند چرا که هرگونه آسیب اجتماعی وارده به زنان و بانوان و دختران مادوانی خسارات غیر قابل جبرانی به بار خواهد آورد.

**نوع انتخاب شهردار مادوان الگویی برای همه کشور است

***جهانبین مهمان ویژه شورای اسلامی شهر مادوان نیز با قدردانی از نوع نگاه اعضای شورای اسلامی شهر می‌گوید: یک بدعت جدید در انتخاب شهردار در کل استان شکل گرفت همه با هم برای انتخاب یک شهردار از جامعه ایثارگری متفق القول بودند و همین موجب می شود که بتوان در مادوان بدون دغدغه خاطر کار کرد.

معاون شهردار مادوان در ادامه با بیان اینکه بیشترین دغدغه ما در شهر مادوان مربوط به فضای سبز است گفت: خانواده‌ها در هیچ فصلی از سال مکان و جایگاهی برای تفریح و سپری کردن یک روز شاد و مفرح در مادوان ندارند.

وی گفت: به همین منظور جلسه‌ای با منابع طبیعی استان برگزار خواهیم کرد تا نقطه ای را برای ایجاد فضای سبز در اختیار شهرداری قرار دهند.

این مسئول با بیان اینکه مشکلات شهر مادوان یکی دو تا نیست و بیان آنها مثنوی هفتاد من خواهد بود یادآور شد: خوشبختانه با همکاری شورای اسلامی کارهای بدیع و نو در این شهر انجام خواهد شد ادارات که تاکنون در مادوان نبودند استقرار خواهند یافت و با همدلی موجود یقیناً مادوان بر بسیاری از این مشکلات و آسیب‌ها چیره خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول