اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نگاه تردیدآمیز مسئولان به مدارک دانشگاه پیام نور ناشی از عدم شناخت آنهاست

سرپرست دانشگاه پیام نور گفت: بعضی از مسئولان نگاه تردیدآموزی به مدرک دانشگاه پیام نور دارند و این به دلیل عدم شناخت آنها از این دانشگاه است. مدرک دانشگاه پیام نور ترکیبی بوده و از آموزش حضوری و مجازی بدست آمده است.

نگاه تردیدآمیز مسئولان به مدارک دانشگاه پیام نور ناشی از عدم شناخت آنهاست

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، ابراهیم تقی زاده سرپرست دانشگاه پیام نور در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه پیام نور که عصر امروز با حضور وزیر علوم در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه ایران است، گفت: دانشگاه پیام نور ۱۴ هزار کارمند و اعضای هیات علمی دارد و از مجموع این افراد ۱۰ هزار نفر کارمند و ۴ هزار عضو هیات علمی هستند. ۶۲ درصد این اساتید در گروه علوم انسانی، ۲۱ درصد در علوم پایه و ۱۷ درصد در علوم فنی مشغول به فعالیت هستند.

تقی زاده با اشاره به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری دانشجویان دانشگاه پیام نور، از پذیرش ۱۵۸ هزار دانشجو در سال جاری در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد و گفت:‌  ظرفیت پذیرش دانشجو ۴۷ درصد در مقاطع سه گانه رشد داشته است و این نشان از استقبال خانواده ها از نظام آموزش خاص دانشگاه پیام نور است.

وی ساماندهی آمایش، تبدیل دانشگاه پیام نور به قطب بین المللی آموزش باز و از راه دور را از ماموریت‌های دانشگاه پیام نور برشمرد و خاطرنشان کرد: توسعه پژوهش‌های کاربردی و بنیادی، توسعه دیپلماسی علم و فناوری در سطح منطقه و بین المللی و افزایش دانشجویان غیرایرانی از برنامه هایی است که در این دانشگاه پیگیری خواهد شد.

سرپرست دانشگاه پیام نور بر افزایش درآمدهای اختصاصی این دانشگاه هم تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بودجه عمومی تعریف شده برای دانشگاه پیام نور کفاف امور معیشتی و رفاهی اساتید این دانشگاه را نمی دهد به دنبال افزایش درآمدهای اختصاصی هستیم.

وی توسعه رشته های کاربردی و بین رشته ای، توسعه فعالیت های فرهنگی و کرسی های زبان فارسی و اسلام شناسی را از برنامه‌های این دانشگاه برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه علوم انسانی با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به تحول منابع علوم انسانی تحت نظارت شورای تحول با توجه به اسناد بالادستی فعالیت خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه پیام نور در قسمتی از صحبت‌ها خود در این مراسم از وزیر علوم برای ایجاد پارک علم و فناوری این دانشگاه و حمایت از آزمایشگاه‌ها تقاضای کمک کرد و با اعلام آمادگی این دانشگاه برای تولید محتوای الکترونیکی از وزیر علوم خواست کارگروهی در شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم برای صدور مجوز رشته های کاربردی و بین رشته ای این دانشگاه ایجاد شود.

وی همچنین خواستار عضویت دانشگاه پیام نور در شورای گسترش و برنامه ریزی وزارت علوم شد و گفت: بعضی از مسئولان نگاه تردیدآموزی به مدرک دانشگاه پیام نور دارند و این به دلیل عدم شناخت آنها از این دانشگاه است. این در حالی است که مدرک دانشگاه پیام نور ترکیبی بوده و از آموزش حضوری و مجازی بدست آمده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول