اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ورود ۱۰۰ نیروی یگان حفاظتی محیط‌زیست برای اطفا حریق پارک ملی گلستان

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: برای اطفا حریق کامل پارک ملی گلستان بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای یگان حفاظتی‌محیط زیست وارد منطقه آتش‌سوزی شدند.

ورود ۱۰۰ نیروی یگان حفاظتی محیط‌زیست برای اطفا حریق پارک ملی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان، محمدرضا کنعانی امروز در‌ گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه تا به امروز پنج حریق در منطقه پارک ملی گلستان رخ داده که تاکنون چهار حریق به طور کامل اطفا شده است.

وی با اشاره به صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان تصریح کرد: با توجه به ارتفاعات منطقه، صعب‌العبور بودن، وزش باد و شیب تند منطقه اطفا کامل حریق در آتش‌سوزی پنجم صورت نگرفته و امید داریم تا فردا شاهد اطفا کامل حریق در پارک ملی گلستان باشیم.

مدیرکل محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از‌ نیروهای یگان حفاظتی‌محیط زیست به همراه نیروهای سپاه و بسیج و جوامع محلی وارد منطقه شده که ضمن‌ اطفا حریق تلاش دارند از سرایت آتش به مکان‌های دیگر جلوگیری کرده و منطقه را به طور کامل پاکسازی کنند.
وی ادامه داد: دو بالگرد هوافضا سپاه و یک بالگرد هلال احمر نیز در منطقه حضور داشته و تاکنون ۱۰ سورت پرواز برای اطفا حریق انجام داده‌اند.

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: بالگرد هوافضای سپاه پاسداران هم در اختیار ما قرار گرفت تا برای کمک در مناطق صعب‌العبور اعزام شود.

کنعانی افزود: وزش شدید باد، برگ‌های خشک انباشته شده پای درختان و شاخه‌ها و تنه خشک داخل عرصه جنگل از دلایل اصلی این حریق‌های است و به علت شیب زیاد، صخره‌ای بودن و صب‌العبور بودن منطقه دچار حریق، حرکت برای نیروهای انسانی در این منطقه بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای اطفای حریق همچنان پای کار هستند و نیروهای تازه‌نفس هم همچنان به منطقه آتش‌سوزی اعزام می‌شوند تا اطفا حریق کامل شود.

انتهای پیام/2307/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول