اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جزییات آتش‌سوزی پارک ملی گلستان از سوی مدیرکل‌محیط‌زیست گلستان/ تلاش‌ها ادامه دارد

مدیرکل محیط زیست گلستان گفت: در چند روز اخیر با وزش بادهای شدید در پارک ملی گلستان شاهد چند مرحله آتش‌سوزی بودیم‌که تاکنون بالغ بر ۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی دچار حریق شد.

جزییات آتش‌سوزی پارک ملی گلستان از سوی مدیرکل‌محیط‌زیست گلستان/ تلاش‌ها ادامه دارد

محمدرضا ‌کنعانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در چند روز اخیر شاهد حریق‌های چند مرحله‌ای در پارک ملی گلستان  به خاطر شرایط‌ جوی بودیم ‌که این حریق ها از روز چهارشنبه آغاز شده و اکنون در منطقه «قوش چشمه» ادامه دارد.

وی تصریح کرد: نخستین حریق روز چهارشنبه ساعت ۱۲ ظهر در ضلع شمالی پارک ملی گلستان گزارش شد که با همکاری محیط‌بانان، نیروهای بسیج، جوامع محلی تنگراه قبل از تاریک شدن هوا کاملا مهار و اطفا شد.

مدیر کل محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: حریق دوم عصر روز پنج‌شنبه در منطقه «قوش چشمه» حوالی ساعت پنج عصر گزارش شد که خوشبختانه با وجود استقرار نیروها در حریق نخست و همکاری مردم منطقه و دیگر نیروها، آتش ساعت ۱۲ نیمه شب مهار و کنترل شده و مساحت کل منطقه دچار حریق یک‌هکتار بود.

 

* بالغ بر ۱۲۰ نیرو بسیجی، جوامع محلی و‌ محیط‌بانان در منطقه حضور دارند

وی ادامه داد: حریق سوم از عصر روز جمعه در منطقه «کندسکوه» گزارش شده که از منطقه حفاظت شده «لوه» آغاز و با توجه به وزش باد شدید این آتش به سمت پارک ملی گلستان ادامه یافت و با اعزام‌محیط بانان، نیروهای بسیج و جوامع محلی به طور کامل اطفا حریق شد.

کنعانی گفت: حریق چهارم نیز از روز‌ جمعه آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد که منطقه دچار حریق در «قوش چشمه» بوده و به خاطر وزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه این حریق متاسفانه هنوز مهار نشده و اکنون بالغ بر ۱۲۰ نیرو بسیجی، جوامع محلی و‌ محیط‌بانان در منطقه حضور دارند.

وی بیان کرد: دو بالگرد هوا فضا از تهران و یک بالگرد هلال احمر از مرکز استان در فرودگاه کلاله به زمین نشسته و در منطقه نیز پرواز کرد تا بتواند اطفا حریق کند اما به دلیل دود ناشی از آتش و وزش باد شدید و صخره‌ای بودن منطقه امکان سقوط ان وجود داشت که اکنون در فرودگاه کلاله مستقر بوده و حسب مورد از آن استفاده خواهد شد.

* تاکنون بالغ بر ۱۰ هکتار از عرصه‌های‌ جنگلی طعمه آتش شد/ بیشترین حریق کف‌سوزی منطقه جنگلی و آتش گرفتن چوب‌های خشک کف جنگل است

مدیرکل محیط زیست گلستان ابراز کرد: تاکنون بالغ بر ۱۰ هکتار از عرصه‌های‌ جنگلی طعمه آتش شده و بیشترین حریق کف‌سوزی منطقه جنگلی و آتش گرفتن چوب‌های خشک کف جنگل بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به لحاظ امکانات، تجهیزات و نیروهای انسانی هیچ مشکلی نداریم و ۸۰ نفر نیروی تازه‌نفس به نیروهای قبلی اضافه شده و در منطقه حضور دارند تا از سرایت آتش به جاهای دیگر جلوگیری کنند.

کنعانی گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی گلستان از بعدازظهر امروز شاهد کاهش وزش باد خواهیم بود و امید داریم با کاهش وزش باد بتوانیم هرچه زودتر باقیمانده حریق را کنترل و مهار کنیم.

انتهای پیام/۲۳۰۷/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول