اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

افزایش کم‌نظیر جوایز مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس از افزایش قابل توجه جوایز نقدی مسابقات اسبدوانی این شهرستان در جهت حمایت از مالکان و مربیان اسب خبر داد.

افزایش کم‌نظیر جوایز مسابقات اسبدوانی گنبدکاووس

حجت‌الله یوسفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به هزینه بالای نگهداری اسب برای مالکان و مربیان در جهت حمایت از صنعت پرورش اسب‌های کورس، جوایز نقدی مسابقات افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به جلسات مشترک و متعدد اداره ورزش و جوانان با هیئت سوارکاری گنبدکاووس و بررسی و همفکری در خصوص حمایت ویژه از مالکان اسب و مربیان این رشته پرطرفدار تصمیم بر افزایش میزان قابل توجه جوایز اتخاذ شد.

یوسفی تاکید کرد: براساس تصمیمات مشترک، جوایز اسب‌های کلاس ۱ - ۲ و ۳ به میزان ۳۰ درصد و سایر اسب‌های شرکت کننده در کلاس‌های مختلف دیگر به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: طبق تصمیم مشترک اداره کل ورزش گلستان و هیئت سوارکاری استان مقرر شد جرایم اخذ شده از برگزاری مسابقات نیز برای توسعه عمرانی و بازسازی مجموعه سوارکاری هر شهرستان برنامه‌ریزی خواهد شد.

یوسفی همچنین پیشنهاد کرد: هیئت‌های سوارکاری برگزار کننده کورس در استان با این مبلغ جرایم اخذ شده به طور مشترک می‌توانند اقدام به خرید دستگاه فتوفینیش کنند (گنبدکاووس ۵۰ درصد، بندرترکمن و آق‌قلا هریک ۲۵ درصد).

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان گنبدکاووس ضمن تقدیر از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان و هیات سوارکاری گلستان برای برگزاری هر چه بهتر مسابقات اسبدوانی شهرستان گنبدکاووس ابراز امیدواری کرد.


حضور پرشور علاقمندان کورس اسبدوانی شهرستان گنبدکاووس

 

براساس گزارش خبرنگار فارس، کورس شهرستان گنبدکاووس از قدیمی‌ترین مسابقات ورزشی کشور به شمار می‌رود و پرورش اسب و مسابقات سوارکاری در گلستان به ویژه برای ترکمن‌ها ارزش بسیار زیادی داشته و با خون این قوم بزرگ ایرانی عجین است.

از طرفی حضور و شرکت کارآفرینان  و تولیدکنندگان صنعت اسب در مسابقات اسبدوانی در قالب جوایز ویژه «کاپ قهرمانی» از مهمترین اتفاقات چند سال اخیر کورس گنبدکاووس است.

همچنین برخی صنایع شهرستان و کارخانجات نیز در قالب اسپانسری مالی با نام و برند تجاری خودشان در مسابقات شرکت کنند و با اهدای جوایز علاوه بر معرفی صنایع تجاری استان گلستان می‌توانند در ایجاد شور و نشاط و جلب رضایتمندی مالکان، مربیان به ویژه تماشاگران که عاشقان واقعی و هدف اصلی برگزاری این ورزش در پایتخت سوارکاری ایران هستند، نقش موثری ایفا کنند.

بر همین اساس هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس از حضور و مشارکت کارآفرینان و تولیدکنندگان استان و کشور در جهت توسعه و پیشرفت ورزش مفرح و پرهیجان سوارکاری به ویژه برگزاری هرچه بهتر مسابقات اسبدوانی در قالب مشارکت در «جوایز و کاپ» استقبال می‌کند.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول