اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جوزپ بورل: روسیه به‌دنبال تغییر سیستم امنیتی اروپا است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همزمان با طرح ادعاهایی درباره تلاش روسیه برای اثرگذاری روی امنیت اروپا و اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور، از مسکو خواست تعهدات گازی به این قاره را اجرا کند.

جوزپ بورل: روسیه به‌دنبال تغییر سیستم امنیتی اروپا است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شامگاه یکشنبه روسیه را متهم کرد که قصد دارد کشورهای اروپایی را از مذاکرات امنیتی «حذف» کند، اما ابراز امیدواری کرد که آمریکا اجازه این امر را ندهد.

بورل طی بیانیه‌ای مکتوب ادعا کرد: «اینکه روسیه در نهایت می‌خواهد به چه چیزی برسد هنوز مشخص نیست. ما نمی‌توانیم این احتمال را رد کنیم که روسیه بتواند از این بحران برای هدف اعلام‌شده خود یعنی تغییر ساختار سیستم امنیتی در اروپا و همچنین حذف اروپایی‌ها از این گفت‌وگوها استفاده کند».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی ضمن تاکید بر اینکه اتحادیه اروپا باید در هر مذاکره‌ای در مورد ساختار امنیتی اروپا شرکت کند، گفت: «بدیهی است که اتحادیه اروپا باید بخشی جدایی‌ناپذیر از چنین گفت‌وگوهایی باشد».

از سوی دیگر در حالی که اتحادیه اروپا با هدایت آمریکا در حال اعمال تحریم‌های اقتصادی مختلفی علیه روسیه به بهانه‌های متعدد است، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه از مسکو خواست که تعهدات خود در زمینه انتقال گاز به اروپا را انجام دهد.

بر اساس این گزارش، بورل در تلاشی برای سیاه‌نمایی کردن درباره نیات مسکو، ابراز نگرانی کرد که روسیه، «با خودداری از افزایش عرضه گاز به اروپا، بخواهد این اتحادیه را به ویژه برای اطمینان از صدور مجوز پروژه نورد استریم ۲ تحت فشار قرار دهد».

به نوشته ریانووستی، وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «روسیه از انرژی به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی استفاده می‌کند (مثلاً در مولداوی). به بیان دقیق، روسیه به تعهدات خود برای تامین گاز عمل می‌کند، اما بسیاری معتقدند که امتناع این کشور از افزایش صادرات به اروپا یا پرکردن انبارهای گازپروم وسیله‌ای است تا اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار دهد».

پیش از این نیز «اورسولا فن‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا با تکرار توهم احتمال اقدام نظامی روسیه به اوکراین، هشدار داد در صورت وقوع چنین اتفاقی اروپا نیز با اعمال تحریم، هزینه‌های هنگفتی را بر مسکو تحمیل می‌کند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول