اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی سفر دولت برای فعالیت‌های آبخیزداری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از پیش‌بینی ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری این استان در مصوبات سفر استانی دولت خبر داد.

اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی سفر دولت برای فعالیت‌های آبخیزداری سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، جعفر مرادی‌حقیقی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سفر به شهرستان گرمسار و در بازدید از عملیات اجرایی حوضه آبریز چنداب و حبله‌رود اظهار کرد: یکی از مشکلات این شهرستان خشکسالی و تنش‌های آبی است و توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

وی بر ضرورت توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان سمنان تأکید کرد و افزود: در مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار، برای توسعه فعالیت‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان پیش‌بینی شده که می‌تواند در کاهش سیلاب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی مؤثر بوده و در رفع چالش‌های کم‌آبی بخش کشاورزی مؤثر باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان بیان کرد: حوضه‌های چنداب و حبله‌رود، دهنمک، آبگرم، شهرک صنعتی، هیکو، گل رودبار، اگره، آستانه، کوه زر شیمی، ابر، ابرسج میقان، دهملا، سورخان، سوداغلن باغچه، دشت دانیال، ارمیان و قدس از عرصه‌هایی است که سال گذشته در این نقاط ۹۸ هزار مترمکعب عملیات خاکی و ۳۸ هزار مترمکعب عملیات سنگ و ملات انجام شد.

مرادی‌حقیقی ادامه داد: امسال نیز در شهرستان گرمسار، حوضه چنداب را برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری پیشنهاد دادیم که در صورت تأمین اعتبار و نهایی شدن، این طرح‌ها اجرایی می‌شود.

وی ذخیره نزولات آسمانی، کنترل سیل و فرسایش خاک، افزایش پوشش گیاهی و تغذیه آبخوان‌ها را از اهداف اجرای آبخیزداری عنوان کرد و گفت: احداث سازه‌های سنگی گابیونی، بندهای زیرزمینی و دومنظوره پخش سیلاب و کنتور فارو ازجمله اقدامات انجام گرفته در حوزه آبخیز استان سمنان است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان منابع طبیعی را امانتی برای همه نسل‌ها دانست و بیان کرد: وظیفه همه مردم حفظ و بقای این سرمایه ملی است که باید در این زمینه تلاش کنیم و با تمام قوا برای نشر فرهنگ منابع طبیعی و محیط زیست هم‌دوش جوامع محلی و همیاران طبیعت گام برداریم.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول