اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آغاز عملیات آبخیزداری در شهرک صنعتی سمنان با اعتبارات ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان از آغاز اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری فاز دوم در حوزه شهرک صنعتی سمنان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

آغاز عملیات آبخیزداری در شهرک صنعتی سمنان با اعتبارات ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، معصومه منظمی اظهار کرد: عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری بر اساس مطالعات تفضیلی و اجرایی در حوزه آبخیز شهرک صنعتی و در ادامه تکمیل عملیات آبخیزداری سال ۹۸  و ۹۹ بوده و پس از اجرای آن می‌توان گفت عملیات آبخیزداری در حوزه پوشش خوبی داشته و می‌تواند در مدیریت منابع آب و کنترل سیل نقش بسزایی ایفا کند.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار مترمکعب عملیات مکانیکی آبخیزداری در حوزه شهرک صنعتی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان ادامه داد: این پروژه در ادامه عملیات آبخیزداری سنوات گذشته با حجم ۲ هزار و ۹۰۰ مترمکعب و با اعتبار بالغ بر ۱۳ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی سال ۹۹ تصویب شده و از ابتدای ماه جاری آغاز و تا پایان تیرماه به پایان می‌رسد.

منظمی تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از بروز سیلاب‌های ویرانگر و خسارت ناشی از آن، افزایش تولیدات مرتعی و دامی، جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه روستاییان، بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان، مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه را از اهداف اجرای این پروژه‌های آبخیزداری دانست.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول