اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

بازبینی روند جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از بازبینی روند جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: استادان با ملاک‌های دانشگاه‌های تئوری‌محور جذب می‌شدند؛ در حالی که ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌های کشور متفاوت است.

بازبینی روند جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی

حسین بلندی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به رویکرد جدید این دانشگاه در تربیت تکنیسین متخصص گفت: دوره‌های آموزش کوتاه مدت دانشگاه جامع علمی کابردی گسترده‌تر می‌شود و بر این اساس فارغ‌التحصیلان این دوره‌ها پس از بهره‌مندی از دوره‌های تخصصی و ویژه کوتاه مدت می‌توانند وارد بازار کار شوند.

وی از بازبینی روند جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و گفت: استادان با ملاک‌های دانشگاه‌های تئوری محور جذب می‌شدند در حالی که ساختار دانشگاه جامع علمی کاربردی با سایر دانشگاه‌های کشور متفاوت است. این دانشگاه به دنبال افراد آچار به دست است، افرادی که بتوانند مهارت‌های لازم را به دانشجویان ما یاد بدهند.

* توسعه آموزش‌های علمی کاربردی از طریق یک مدل نظام‌مند یکپارچه

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه ۲۳ میلیون متر مربع فضا دارد، گفت: توسعه آموزش‌های علمی کاربردی از طریق یک مدل نظام‌مند یکپارچه امکانپذیر است. بر اساس قانون باید ۳۰ درصد آموزش‌های کشور، مهارتی باشد که در حال حاضر این مقدار  ۱۱ درصد ست، ما باید مدل نظام‌مند یکپارچه داشته باشیم تا این امر محقق شود، ضمن اینکه مراکز علمی کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی نیز باید احیاء شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول