اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی «کلاس‌های دروس عمومی» را تعطیل می‌کند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با اشاره مصوبه اصلاحات کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: اگر قرار باشد که دروس اختصاصی فقط در کنکور تأثیر داشته باشند، پس عملا کلاس‌های دروس عمومی تعطیل می‌شود.

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  «کلاس‌های دروس عمومی» را تعطیل می‌کند

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس با اشاره به مصوبه اصلاح کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزیر وقت علوم در بهمن سال ۹۶، طبق نظرسنجی سازمان سنجش، ۸۵ درصد داوطلبان تمایل به تاثیرگذاری سوابق تحصیلی در کنکور ندارند.

وی ادامه داد: نکته دیگر این است که جمع زیادی از معلمان دروس ادبیات، دینی، زبان انگلیسی و زبان عربی نسبت به مصوبه جدید تغییرات کنکور معترض هستند.

امرایی با پیشنهاد این موضوع که شورای عالی انقلاب فرهنگی، پرسشنامه‌ای در بین معلمان دروس عمومی منتشر کند، گفت: معلمان دروس عمومی نسبت به اهمیت ندادن به این دروس در کنکور گلایه دارند.

وی ادامه داد: یکی از معلمان دروس عمومی می‌گفت که چند وقت پیش یکی از شاگردانش پیام فرستاده است که کلاس کنکور زیست دارم و اگر به بنده اجازه دهید، از این به بعد برای درس‌های ادبیات به کلاس نیایم زیرا ادبیات در کنکور نمی‌آید. 

* مصوبه شورای عالی عملا کلاس‌های دروس عمومی را تعطیل می‌کند

عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور با بیان اینکه دروس پایه‌های دهم و یازدهم اصلا در امتحان نهایی تأثیری ندارد، گفت: اگر قرار باشد که دروس اختصاصی فقط در کنکور تأثیر داشته باشد پس عملا کلاس‌های دروس عمومی تعطیل می‌شود و بحران به وجود می‌آید. 

وی تصریح کرد: دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور ۱۱ ایراد مهم به مصوبه اصلاحات کنکور دارد که چندی پیش به رئیس‌جمهور ارسال کرد و در نامه‌ای مجدد از رئیس‌جمهور خواستار پیگیری شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول