اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

سازمان جنگل‌ها باید قبل حوادث کاری می‌کرد تا در زمان بحران نگویند امکانات نداریم!/ باران تنها راه نجات

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس با انتقاد شدید از ضعف مدیریت بحران‌ها در کشور و استان و کمبود شدید امکانات در حریق «جهان نما» گفت: سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی، محیط زیست باید بهتر و موثرتر عمل کنند و در درجه اول به فکر اقدامات پیشگیرانه باشند و از همین امروز فکری برای آتش‌سوزی‌های و سیل‌های بعدی باشند تا در زمان بحران نگویند امکانات نداریم و نمی‌توانیم کاری کنیم.

سازمان جنگل‌ها باید قبل حوادث کاری می‌کرد تا در زمان بحران نگویند امکانات نداریم!/ باران تنها راه نجات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حریق در مناطق جهان نما کردکوی استان گلستان از ظهر پنجشنبه آغاز شد و همچنان ادامه دارد و تاکنون عملیات کنترل و اطفاء حریق ناموفق بوده است.

با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه پرواز بالگردها و اطفاء حریق هوایی نیز ناموفق بوده و در حال حاضر سه بالگرد در فرودگاه بین‌المللی گرگان در انتظار بهبود شرایط جوی و اجازه پرواز به منطقه هستند.

تاکنون ۲۰۰ هکتار از مناطق جنگلی جهان نما و درازنو طعمه حریق شده و متاثر از این آتش‌سوزی هستند.

* قدمنان: متاسفانه وزش شدید باد کار را به شدت سخت کرده است

 فرماندار کردکوی در خصوص آخرین وضعت آتش‌سوزی در این مناطق اظهار کرد: آتش در مناطق یانه‌سر تقریبا مهار شده اما به صورت کامل اطفاء نشده است.

ابراهیم قدمنان بیان کرد: در مناطق جهان‌نما و درازنو نیز حریق فعال و با سرعت در حال گسترش است و متاسفانه وزش شدید باد کار را به شدت سخت کرده است.

وی اضافه کرد: ارزیابی‌های انجام شده و شرایط آتش‌سوزی به صورتی است که تاثیر خاصی توسط نیروی پیاده در منطقه بر اطفاء حریق گذاشته نخواهد شد و ما به شدت نیازمند اعزام بالگرد و اطفاء هوایی هستیم.

فرماندار کردکوی بیان کرد: روز گذشته بالگرد موجود در استان هفت بار پرواز را انجام داد اما شدت حریق به اندازه‌ای است که تاثیرگذاری چندانی نداشت.

قدمنان بیان کرد: در این حریق، چندین بالگرد از جبهه‌های مختلف باید بر آتش‌ تاثیر بگذارند تا بتوانیم امیدوار باشیم اتفاق مثبتی رخ دهد.

* نماینده غرب گلستان: متاسفانه ضعف مدیریت و ضغف امکانات در مهار آتش‌سوزی «جهان‌نما» موج می‌زند

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندر گز در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران شهرستان کردکوی گفت: آتش‌سوزی در منطقه در سه نقطه از روی پنجشنبه آغاز شد و با وجود ارسال نیرو به منطقه تاکنون این حریق اطفاء نشده است.

عبدالجلیل ایری تاکید کرد: ضعف‌های شدید مدیریت بحران، زیرساخت، امکانات در مهار این آتش‌سوزی موج می‌زند و شدت باد که گاهی اوقات به ۹۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد نیز بر شدت آتش‌سوزی افزوده است.

وی اضافه کرد: نیروی انسانی کار موثری را در منطقه انجام نمی‌دهد و متاسفانه ضعف مدیریت و ضغف امکانات در مهار آتش‌سوزی «جهان‌نما» موج می‌زند.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندرگز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک بالگرد روز گذشته یک ساعت و نیم عملیات اطفاء را انجام داد اما موثر نبود.

* ما نمی‌خواهیم در امورات اجرایی دخالت کنیم اما زمانی که ضعف در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد قطعا ورود خواهیم کرد

ایری گفت: دستگاه‌های امدادی مثل سازمان جنگل‌ها، منابع طبیعی، محیط زیست باید بهتر و موثرتر عمل کنند و در درجه اول به فکر اقدامات پیشگیرانه باشند و از همین امروز فکری برای آتش‌سوزی‌های و سیل‌های بعدی باشند تا در زمان بحران نگویند امکانات نداریم و نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی اضافه کرد: ما نمی‌خواهیم در امورات اجرایی دخالت کنیم اما زمانی که ضعف در دستگاه‌های اجرایی وجود داشته باشد قطعا ورود خواهیم کرد و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن و بندر گز در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اعزام هواپیمای «ایلوشین» به منطقه متذکر شد: این هواپیما به دلیل ارتفاع بالای محل حریق امکان پرواز در منطقه را ندارد.

ایری تاکید کرد: تمام پیگیری‌ها بر این است اطفاء از طریق بالگرد سرعت گیرد.

گفتنی است، در این حریق بیش از ۳۰۰ نیروی انسانی در حال اطفاء حریق هستند؛ هفت تیم امدادی هلال احمر در منطقه مستقر هستند، ۲۰۰ نیروی انتظامی و یگان ویژه به کمک نیروهای امدادی آمده و در حال اطفاء حریق هستند.

لازم به ذکر است، در این حریق تا روز گذشته پنج نیروی عملیاتی مجروح شده که دچار دودخوردگی و ترومای پا شده بودند که اکثر آنها به صورت سرپایی درمان و یک نفر به بیمارستان منتقل شد.

رئیس‌کل دادگستری گلستان دستور رسیدگی ویژه برای شناسایی و دستگیری عوامل موثر در وقوع این حریق را به دادستان عمومی و انقلاب کردکوی صادر کرد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول