اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

مرمت امامزاده محمد فم در تفرش تسریع یابد

طی بازدید مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، بیاتی نماینده مجلس شورای اسلامی و قنبری شهردار تفرش بر تسریع در اجرای عملیات مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش تاکید شد.

مرمت امامزاده محمد فم در تفرش تسریع یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از تفرش، صبح امروز طی در بازدید مشترک مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، بیاتی نماینده مجلس شورای اسلامی و قنبری شهردار تفرش بر تسریع در اجرای عملیات مرمت بنای تاریخی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش تاکید شد.

 مصطفی مرزبان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مرمت این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال با استفاده از طرح مرمتی تهیه شده هزینه خواهد شد.

وی افزود: عملیات مرمتی امامزاده محمد فم در شهرستان تفرش با نظارت میراث فرهنگی از حدود سه ماه قبل شروع شده و در این عملیات مرمتی، جمع‌آوری کف‌سازی محوطه پیرامون بنا (حیاط) و همچنین خاک دستی که قبلا غیر اصولی انجام شده و موجب حبس رطوبت در پایه‌های بنا شده است، اجرای کانال زه‌کشی دور تا دور بقعه به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به پایه‌های بنا و اجرای کف‌سازی پیرامون بنا با شیب‌بندی مناسب به منظور هدایت آب‌های سطحی در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در مورد این آرامگاه تاریخی مربوط به دوره صفویه گفت:  بنای امامزاده محمد فم تفرش دارای یک بنای مرکزی است و از این نوع بنا نمونه‌های دیگری نظیر امامزاده قاسم کهک، بقعه شاهوارق و بقعه ابوالعلی در شهرستان تفرش وجود دارد و این بنای تاریخی از معماری زیبای یک اصفهانی انجام شده که از تزئینات، آجرکاری، کاشیکاری و نقاشی زیبایی برخوردار است. 

آرامگاه امام زاده محمد قم که به شماره ۴۳۲در تاریخ ۵ اسفند ۱۳۴۱ به ثبت آثار ملی رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول