اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ادامه بارندگی‌ها از امروز تا یکشنبه 28 آذر در استان ایلام

رئیس گروه پیش‌بینی اداره هواشناسی ایلام گفت: از اواسط امروز بارندگی‌های ناشی از ورود سامانه بارشی در استان شروع شده و پیش بینی می‌شود این بارش‌ها تا روز یکشنبه در استان ادامه داشته باشند.

ادامه بارندگی‌ها از امروز تا یکشنبه 28 آذر در استان ایلام

مجتبی میهن‌پرست رئیس گروه پیش‌بینی اداره هواشناسی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: از اواسط امروز بارندگی‌های ناشی از ورود سامانه بارشی در استان شروع شده و پیش بینی می‌شود این بارش‌ها تا روز یکشنبه در استان ادامه داشته باشند.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه مجدداً یک موج بارشی دیگر وارد استان خواهد شد که اطلاعات تکمیلی آن طی روزهای آینده به اطلاع هم استانی‌های عزیز ایلامی خواهد رسید.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره هواشناسی ایلام گفت: اوج بارش‌ها در روز شنبه و برای مناطق جنوب و جنوب شرق استان ایلام که شامل شهرستان‌های آبدانان، دره‌شهر و دهلران می‌شود این سامانه پرقدرت خواهد بود که در همین راستا ما هشدار نارنجی مدیریت بحران را هم صادر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در مناطقی از شرق و جنوب دهلران و همچنین مناطقی از شهرستان‌های ملکشاهی و بدره و همچنین مناطقی از شهرستان‌های دهلران، آبدانان و دره‌شهر که به استان‌های خوزستان و لرستان نزدیک‌تر هستند، بارش‌های این سامانه پرقدرت خواهند بود.

وی افزود: این سامانه تمام استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما تاثیر آن در شمال استان به نسبت مناطق جنوبی استان کمتر خواهد بود.

میهن‌پرست گفت: بارش‌های این سامانه می‌تواند آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و خشکه رود‌ها ،صاعقه، تگرگ و طغیان رودخانه‌ها را در استان به دنبال داشته باشد.

وی ادامه داد: در مناطق کوهستانی به دلیل بارندگی‌ها و وزش باد این سامانه به ویژه در روز شنبه می‌تواند سبب ریزش کوه به صورت منطقه‌ای هم بشود.

میهن‌پرست بیان کرد: به دنبال ورود این سامانه به استان، پیش بینی می‌شود که در محورهای مواصلاتی استان، مه‌گرفتگی و لغزندگی جاده‌ها را داشته باشیم.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره هواشناسی ایلام گفت: از هم استانی‌های عزیز ایلامی تقاضا داریم طی مدت زمان فعالیت این سامانه تا حد امکان از رفتن به دامان طبیعت و کوهنوردی خودداری کنند و لازم است که عشایر عزیز هم طی این مدت دام‌های خود را نزدیک به رودخانه‌ها نبرند.

وی افزود: طی این مدت  از سفرهای غیرضروری اجتناب و در صورت سفر حتما به طور ایمن سفر کنند و در پایان هم از مسوولین شهرستان ها تقاضا داریم که آمادگی لازم را جهت رفع بحران‌های احتمالی داشته باشند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول