اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دین‌باوری و اعتقاد به ایثار و شهادت مؤلفه قدرت در نظام اسلامی ایران است

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: دین‌باوری و اعتقاد به ایثار و شهادت مؤلفه قدرت در نظام اسلامی ایران است و دشمن تلاش دارد تا ما را از این مؤلفه‌ها دور و ارزش‌ها را در جامعه کمرنگ کند.

دین‌باوری و اعتقاد به ایثار و شهادت مؤلفه قدرت در نظام اسلامی ایران است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، سیاوش مسلمی در یادواره امیران، سرداران و ۱۵۰ شهید شهرستان سیمرغ با محوریت سردار سرلشکر پرافتخار و سرافراز انقلاب اسلامی خلبان شهید "احمد کشوری" در مصلای سیمرغ اظهار کرد: شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اولین شهید راه امامت را گرامی داشته و یاد و شهدای شهدای گرانقدر را گرامی می‌داریم که هر چه داریم از شهداست.

وی گفت: اگر نبود زحمات شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، و اگر در زندگی و وصایای شهدا جستجو کنیم متوجه نقش پدر و مادر شهدا را می‌یابیم که چنین فرزندانی برای انقلاب پرورش دادند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطر نشان کرد: انقلاب ما به واسطه خانواده‌هایی که فرزندانی در خور انقلاب تربیت کردند؛ این جایگاه را دارد و ما مدیون آنانیم و اکنون دشمن با تمام توان برای به زانو در آوردن انقلاب وارد عرصه شد و اگر انقلاب استمرار و تکامل یافت به واسطه خانواده‌های انقلابی و مذهبی است.

مسلمی گفت: امروز تمام تلاش دشمن برای تغییر سبک زندگی و جابه جا کردن هنجارهاست و جایگزین کردن ناهنجارها به جای هنجارهاست.

وی بیان کرد: همه اقدامات دشمن کار راهبردی و اساسی در ایران است که خانواده‌ای که با پرورش جوانان شکل‌گیری انقلاب را رقم زد؛ را از هم بپاشد و خانواده‌هایی را شکل بدهد که چنین نیست و البته اشتباه می‌کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: همه ما خدا را داریم و الطاف الهی و وجود الهی امام زمان(عج) هر کجا این انقلاب به مشکل برخورد به کمک ما آمدند و نباید مغرور شویم که ما این کار را انجام دادیم که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم و توجه ما به خدا کم شود؛ جای ضربه خوردن است.

مسلمی یادآور شد: از سردار شهید سلیمانی داریم که گفتند: " شهدا قبل از اینکه شهید بشوند؛ شهید بودند" همه ما آرزوی شهادت دارد اما هر کسی شهید نمی‌شود و هر خانواده‌ای خانواده شهید نمی‌شود و شهید شدن الزامات و شرایطی دارد.

وی تصریح کرد: در سرکشی از خانواده‌ها باید عبرت بگیریم و ببینیم چه کسانی بودند که چنین افرادی تربیت کردند؛ بله لازمه شهید شدن، شهید بودن است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه در آستانه شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی هستیم که نشان لیاقت را شهادت می‌دانستند، اظهار کرد: چنین شهدایی موجب تداوم این انقلاب هستند و رسیدیم به جایگاهی که در اوج هستیم و کمتر کشوری هستند که رهبر و مسؤولان بگویند که از جنگ نظامی نترسید.

مسلمی گفت: امروز برخی از مؤلفه‌های قدرت در دنیا توسط ایران جابه‌جا شده است و اما مؤلفه قدرت در نظام اسلامی دین‌باوری و اعتقاد به ایثار و شهادت است.

وی خاطر نشان کرد: این یادواره شهدا برگزار می‌شود تا الگوهای ما به نسل جدید منتقل شود که یادواره‌ها قدرت نظام و انقلاب اسلامی است و دشمن روی این یادواره‌ها حساب باز کرده است و قدرت نظام با مؤلفه قدرت اعتقاد به ایثار و شهادت و جوانان ولایی که اعتقاد به ولایت را در ذهن و قلب‌شان دارند.

به گفته مسلمی، اگر در حوزه کارکردی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عقب ماندیم به دلیل برخی ویژگی‌‌هاست که هرکجا دنیاگریزی، عشق به انقلاب و اسلام تضعیف شد؛ ضربه خوردیم و اگر مسؤولان در کار و زندگی و عمل این موارد را رعایت کنند؛ کشور در این شرایط نبود.

وی بیان کرد: نیروی بسیج، همیشه در صحنه است و فعالانه وارد عمل می‌شود و هر کسی دغدغه انقلاب را داشته باشد؛ بسیجی است و دشمن به خوبی دریافت که اگر بخواهد انقلاب را به زانو درآورد؛ باید ویژگی‌هایی که شهدای ما داشتند را از بین ببرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران افزود: شهدا چون عشق به اسلام و انقلاب داشتند؛ از تعلقات خود می‌گذشتند.

وی یادآور شد: در ازدیاد نسل باید توجه شود؛ مگر خداوند نگفت که روزی دهنده است؛ اما همه ما در بسیاری از جاها لنگ می‌زنیم و وقتی به کار خداوند اعتقاد نداشته باشیم و دستکاری کنیم؛ بلا بر سر ما نازل می‌شود.

مسلمی اظهار کرد: توکل و عنایت خداوند را از دست دادیم و فراموش کردیم که همه امور به دست خداوند است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: آنچه امروز موجب شده است که در این شهرستان همه مسؤولان و علما و مردم این یادواره را برگزار کنیم؛ زنده نگه داشتن یاد شهدا باعث تداوم این انقلاب و اقتدار نظام است و اگر این یادواره‌ها برگزار نشود؛ شاید آن را اساطیر و داستان بدانند.

وی افزود: خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان سرمایه‌های نظام هستند و امروز آنچه در شأن خانواده شهداست را انجام ندادیم و شاید زخم زبان هم بزنیم و ما شرمنده و مدیون شما هستیم.

مسلمی گفت: مردم سیمرغ مردم باوفا و عاشورایی هستند که شهید کشوری اهل بروجرد بود و به واسطه حضور این شهید در این شهرستان نام سیمرغ را بر شهرستان خود نهادند و کار ارزشمندی انجام دادند و امروز خانواده شهید کشوری خود را بخشی از مردم شمال و این مردم می‌داند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول