اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

آمادگی تاجیکستان برای از سرگیری ارتباطات ریلی با روسیه

سخنگوی شرکت راه آهن تاجیکستان گفت: این کشور آماده است تا ارتباطات ریلی با روسیه را با رعایت تمام الزامات بهداشتی از سر بگیرد.

آمادگی تاجیکستان برای از سرگیری ارتباطات ریلی با روسیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «انور لطیف زاده» سخنگوی شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان از آمادگی این کشور برای از سرگیری ارتباطات ریلی با فدراسیون روسیه با رعایت  تمام الزامات بهداشتی خبر داد.

وی با بیان این مطلب گفت: اگر چه هنوز در مورد از سرگیری ارتباطات ریلی با فدراسیون روسیه زود است، اما امیدوارم که این امر به زودی عملی شود. به محض باز شدن مرزهای زمینی آماده از سرگیری ارتباطات ریلی با روسیه هستیم.

 بنابر سخنان وی، پس از توقف ارتباطات ریلی بسیاری از کارکنان این شرکت به مرخصی بدون حقوق فرستاده شدند.

لطیف زاده افزود: پیش از توقف ارتباطات ریلی با روسیه، 1400 کارمند در شرکت دولتی راه آهن تاجیکستان کار می‌کردند و پس از بسته شدن مرز، بیشتر آنها به مرخصی بدون حقوق فرستاده شدند.  وضعیت سایر کارمندان این شرکت نیز به همین منوال است.

وی خاطرنشان کرد که در حال حاضر تنها قطارهای باری تردد می‌کنند. محدودیت‌ها فقط برای حمل و نقل مسافران اعمال می‌شود. از تاجیکستان می‌توان با خیال آسوده، اتومبیل، اشیا و سایر کالاها را به روسیه ارسال کرد.

لطیف زاده همچنین گفت: در حال حاضر راه اندازی قطارهای چارتری در مسیر تاجیکستان – روسیه در دستور کار نیست. حرکت در این مسیر فعلا برنامه ریزی نشده زیرا هیچ درخواستی از سوی شهروندان در این مورد دریافت نشده است.

شایان ذکر است که ارتباطات ریلی بین تاجیکستان و روسیه از 16 مارس سال 2020 به دلیل همه گیری کرونا به حالت تعلیق درآمده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول