اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

رئیس جمهور به پروژهٔ منحصربه‌فرد چشمهٔ نور ورود کند/ ارتقای سیاسی برخی شهرهای استان

نمایندهٔ قزوین با اشاره به دیدار اخیر نمایندگان استان با رئیس جمهور گفت: در این دیدار ابر پروژۀ چشمۀ نور و لزوم افزایش اعتبار ملی آن پروژه و عزم ملی قوا برای به نتیجه رساندن آن مطرح شد و از رئیس جمهور خواستم به این حوزه ورود پیدا کند، چرا که طرح چشمۀ نور و اجرای آن که در خاورمیانه منحصر به فرد است و می‌تواند یک جهش تکنولوژیکی بزرگ را در کشور ایجاد کند، لذا درخواست من این بود که رئیس جمهور موضوع اجرایی شدن این پروژه را شخصاً پیگیری کند.

رئیس جمهور به پروژهٔ منحصربه‌فرد چشمهٔ نور ورود کند/ ارتقای سیاسی برخی شهرهای استان

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون دیدار اخیر مجمع نمایندگان استان قزوین با رئیس جمهور عنوان کرد: در دیدار با رئیس جمهور، اولویت‌های مسائل استان قزوین و پیگیری کارها میان چهار نماینده استان تقسیم کار شده بود تا هریک از نمایندگان به موضوع ویژه‌ای پیرامون مشکلات قزوین و مطالبۀ حل آن‌ها بپردازد.

وی افزود: نخستین مطالبه‌ای که من در این جلسه مطرح کردم در حوزۀ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و رفع مشکل معیشتی و اقتصادی اجتماعی آنان بود و درخواست شد تا رئیس جمهور دستور ویژه صادر کند و ضمن حمایت اجتماعی از این قشر مظلوم در حوزۀ توانمندسازی اقتصادی آنان در بودجه 1401 اعتبار ویژه اختصاص داده شود.

این نمایندۀ مجلس افزود: در مورد ابر پروژۀ چشمۀ نور و لزوم افزایش اعتبار ملی آن پروژه، عزم ملی قوا برای به نتیجه رساندن آن مباحث کلی مطرح شد و از رئیس جمهور خواستم به این حوزه ورود پیدا کند، چرا که طرح چشمۀ نور و اجرای آن که در خاورمیانه منحصر به فرد است و می‌تواند یک جهش تکنولوژیکی بزرگ را در کشور ایجاد کند، لذا درخواست من این بود که رئیس جمهور موضوع اجرایی شدن این پروژه را شخصاً پیگیری کند.

نمایندۀ قزوین با اشاره به مشکلات زیرساختی حوزۀ درمان استان قزوین افزود: از رئیس جمهور خواسته شده تا در خصوص حل مشکلات اعتبار احداث بیمارستان جامع 700 تخت‌خوابی قزوین دستورات ویژه صادر کند و مشکلات اعتباری این پروژۀ بزرگ حل شود.

محمدبیگی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مهم و اساسی مردم قزوین مشکلات تأمین آب شرب و آب کشاورزی است، عنوان کرد: در مورد احداث سد بورمانک و سد دهقانه رود از رئیس جمهور درخواست کردم تا دستورات ویژه صادر کند، چرا که برای برون رفت منطقۀ طارم سفلی از محرومیت خصوصاً در حوزۀ آب شرب و کشاورزی و همچنین برای سراسر استان در جهت بهره‌مندی از پروژه‌های آب شرب و کشاورزی ما نیازمند نگاه ویژۀ دولت هستیم و این موضوع را مطالبه و پیگیری خواهیم کرد.

نمایندۀ قزوین با اشاره به اینکه اعتبارات حوزۀ محرومیت‌زدایی در قزوین نیز نامناسب دیده شده است، اظهار کرد: پروژه‌های آبخیزداری در استان ما بسیار ضعیف دیده شده، در حوزۀ محرومیت‌زدایی رقمی در این خصوص به قزوین تخصیص داده نشده و ما از رئیس جمهور به شکل ویژه خواستیم که به آن توجه کند.

این نمایندۀ مجلس به ضرورت بازنگری و ارتقای موقعیت سیاسی برخی از مناطق قزوین نیز اشاره کرد و گفت: یکی از علت‌های محرومیت ویژۀ اعتبارات استان قزوین، خصوصاً در تخصیص بودجه و اعتبارات تعداد کم شهرها، بخش‌ها و شهرستان‌های ما است، در این زمینه حداقل بیش از بیست سال است که این وضع ادامه دارد و این موجب کاهش میزان تخصیص اعتبارات شده، لذا ما از رئیس جمهور خواستیم که نسبت به جبران عقب ماندگی قزوین از تقسیمات کشوری اقدام شود. لذا جا دارد مناطق الموت، طارم سفلی محمدیه و همینطور برخی شهرهای دیگر ارتقای سیاسی پیدا کنند.

محمدبیگی پیرامون مهم‌ترین نکات و پاسخ‌های رئیس جمهور به مسائل نیز عنوان کرد: رئیس جمهور در صحبت‌هایش اشاره کرد که در بودجۀ 1401 افزایش اختیارات استانی مورد توجه جدی قرار گرفته و دو رکن اساسی کارهای ما افزایش اختیارات استان‌ها و تخصیص اعتبارات مناسب به استان‌ها است. برای این موضوع هم برنامه‌شان ایجاد صندوق توسعۀ استان‌ها است، تا آنچه که در استان‌ها به دست می‌آید از براوردهای مالی در صندوق توسعهٔ استان‌ها ذخیره بشود تا نقش استان‌ها در تأمین بودجه و هزینه کرد بودجه به‌صورت عدالت توصیفی بهتر از گذشته ایفا شود. باتوجه به اینکه درآمد استان‌ها یکسان نیست، به نظر می‌رسد صندوق توسعهٔ استان‌ها می‌تواند یک راهکار خوب برای برون رفت از مشکلات اعتباری باشد.

نمایندهٔ قزوین در پایان گفت: در حوزه انتصابات هم با توجه به نکات مطرح شده، رئیس جمهور گفت که اصل برای دولت در انتصابات فقط شایسته سالاری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول