اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پروژۀ چشمۀ نور به‌واسطۀ رویکردهای سیاسی راکد مانده است/ از شتابگر ملی خبرهای خوبی به‌گوش نمی‌رسد

نمایندۀ مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های استان قزوین ملزم به تربیت نیروی متخصص برای پروژۀ مهم و کلیدی چشمه نور بودند، اما متأسفانه این پروژۀ مهم و اثرگذار به واسطۀ نگاه سیاسی راکد مانده است و اخبار خوشی از آن به گوش نمی‌رسد.

پروژۀ چشمۀ نور به‌واسطۀ رویکردهای سیاسی راکد مانده است/ از شتابگر ملی خبرهای خوبی به‌گوش نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در دیدار با اصغر کشتکار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی قزوین و معاونین وی عنوان کرد: امروز ما نیازمند دمیدن روحی تازه در کالبد علمی و دانشگاهی کشور هستیم، چرا که مهم‌ترین قشر و سرمایۀ اجتماعی ما جوان‌ها هستند و ضرورت دارد رشته‌های دانشگاهی متناسب با نیاز جامعه رشد کند تا دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دغدغه‌ای برای اشتغال خود نداشته باشند.

این نمایندۀ مجلس اظهار کرد: قزوین یک استان زرخیز در حوزۀ کشاورزی است و دشت قزوین به‌عنوان یکی از ۵ دشت  مهم حاصلخیز در کشور امروز نیازمند توجه جدی مسؤولان و دانشگاه‌ها و مراکز علمی است لذا باید به سمت ایجاد دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های تخصصی کشاورزی با محوریت مزیت‌های نسبی استان حرکت کنیم.

نمایندۀ قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازمند ایجاد رشته‌های مهارتی تخصصی در دانشگاه‌ها هستیم، اظهار کرد: رشته‌هایی چون پرورش گیاهان دارویی، سلامت الکترونیک، رشته‌های تخصصی کشاورزی، پژوهشکده سلامت و آینده‌نگاری جمعیت، تله مدیسین، سلامت باروری و مراقبت سالمندان باید در دانشگاه‌های استان ایجاد و تدریس شود.

محمدبیگی عنوان کرد: دانشگاه‌های استان قزوین ملزم به تربیت نیروی تخصصی برای پروژه مهم و کلیدی چشمه نور بودند، اما متأسفانه این پروژۀ مهم و اثرگذار به واسطۀ نگاه سیاسی راکد مانده است و اخبار خوشی از آن به گوش نمی‌رسد.  البته این پروژه از جمله پروژه‌هایی است که به جد پیگیر آن هستم و این پیگیری‌ها برای موفقیت پروژه در قزوین ادامه خواهد داشت.

نمایندۀ قزوین ادامه داد: ضرورت دارد پروژۀ بزرگ چشمه نور فازبندی شود تا مرحله به مرحله شاهد پیشرفت آن باشیم و بی‌شک راه‌اندازی این پروژۀ مهم می‌تواند زمینۀ رشد و پیشرفت استان قزوین را فراهم کند.

محمدبیگی در پایان عنوان کرد: نخبگان و متخصصان بزرگ کشور می‌توانند در این پروژه مهم به صورت تخصصی فعالیت کنند و ضرورت دارد دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی مورد نیاز این پروژه مهم ورود جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس، طرح شتابگر ملی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های علمی کشور درمجموعه‌ای به نام «چشمه نور» در شمال شهر قزوین اجرا می‌شود. شتابگر ملی به‌عنوان یک آزمایشگاه بزرگ علمی با تمرکز بر روی پرتوهای سیکلوترون (پرتوهای نوری بسیار درخشنده) راه را برای اجرای تحقیقات رشته‌های مختلف هموار می‌سازد. حوزه‌های مختلف پزشکی، فیزیک، شیمی، الکترونیک، کشاورزی، داروسازی، صنعت و غیره در طرح شتابگر ملی توسعه پیدا می‌کنند.

این طرح، مجتمع بزرگی از شتابگر‌های پیچیده، ابزارهای تجربی و آزمایشگاه‌های متنوع است که در دهه‌های آینده نیروی محرکۀ اصلی برای رسیدن به اهداف علمی و مهندسی مهم کشور خواهد بود. این طرح ملی اولین تسهیلات آزمایشگاهی در مقیاس بزرگ برای پژوهش‌های بین‌رشته‌ای در ایران است و انتظار می‌رود پس از تأسیس آزمایشگاه، سالانه هزاران دانشمند و محقق از این آزمایشگاه ملی در تحقیقات خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول