اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تبلور اراده ملی در پالایشگاه نفت ستاره محصول باورمندی به علم و پژوهش ایرانی است

مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: آنچه که موجب تبلور اراده ملی در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در خودکفایی در تولید بنزین در کشورمان شده، محصول باورمندی به جوانان و علم و پژوهش ایرانی است.

تبلور اراده ملی در پالایشگاه نفت ستاره محصول باورمندی به علم و پژوهش ایرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد علی دادور صبح امروز در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان هرمزگان که به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس برگزار شد، اظهار داشت: میعانات گازی به همراه گاز استحصال می‌شود و اگر برداشت نشود، عملا پتروشیمی‌ها و نیروگاه‌ها و حتی گاز برداشتی با مشکل مواجه می‌شود و لذا برداشت توأمان آن با گاز طبیعی ضروری است اما این برداشت مستمر در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به محصول تبدیل می‌شود و لذا این پالایشگاه مکمل فازهای مختلف پارس جنوبی است.

وی تولید بنزین در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را معادل 43 میلیون لیتر در روز عنوان کرد و بیان داشت: این تولید معادل 50 درصد مصرف کشور است و با وجود تحریم‌ها، گام بلندی در مهار فشارهای خارجی دشمن به کشور به شمار می‌رود.

 

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با تصریح بر این که نفت ستاره یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان مواد اولیه و خوراک پتروشیمی‌ها است، خاطرنشان کرد: پژوهش و فناوری بخش جدایی‌ناپذیر صنعت نفت و البته حوزه پالایش است و ما در نفت ستاره یکی از اصلی‌ترین اتکای خودمان را به پژوهش‌های داخلی و توسعه دانش فنی قرار داده‌ایم.

دادور گفت: نفت ستاره حاصل یک اراده ملی است و اجزای این اراده در بخش‌های مختلف فنی، علمی و پژوهشی شکل گرفته است.

 

وی با تصریح بر این که تداوم تولید در عرصه‌های مختلف نیز نیازمند به بروز آوری دانش ما در این میدان است، عنوان کرد: آنچه که از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس یک قطب ارزشمند تولیدی و اقتصادی ساخته، باورمندی به دانش جوانان کشورمان و همت بلند آنان در عرصه‌های فنی و تکنیکی است و ما با تداوم پژوهش و توجه به این بخش، باید روز به روز تراز این دانش را در کشورمان ارتقا دهیم.

مدیرعامل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، ساخت این پالایشگاه، نگهداری و تداوم تولید در آن را نیز حاصل تلاش جمعی جوانان ایرانی در عرصه باورمندی به علم و تلاش است و این تجربه ارزشمند را می‌توان به دیگر بخش‌های کشور نیز توسعه داد.

کار جهادی در نفت ستاره در جریان است

حجت الاسلام سید عباس تقوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی نیز در اظهاراتی در این مراسم اظهار کرد: تلاش‌های شرکت نفت ستاره خلیج فارس بسیار ستودنی است و این یک حرکت جهادی به سوی رفع نیاز کشور است.

وی افزود: هیچ تلاشی بدون تحقیق سود ندارد و اگر کشوری می‌خواهد به جایی برسد باید به مغز ها و دانش احترام گذاشت و میدان را به دست نخبگان سپرد.

 

به گفته حجت‌الاسلام تقوی، نمی‌شود سیستم را در دست انسان‌های کوچک داد و به برکت انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم که دانشگاه ‌ها به خوبی در حال نقش آفرینی هستند و نیروهای خوب، توانمند و باورمندی در عرصه علمی کشور تربیت شده‌اند که مسؤولیت‌های چنین بزرگی را دست دارند.

باید نخبگان کشور را میدان داد

علی اکبر شیخی رییس دانشگاه هرمزگان نیز گفت: هفته پژوهش فرصتی برای پرداختن به نخبگانی است که توانسته‌اند علم را به فراتر از فهم تبدیل کرده و در آن در اجزای مختلف پژوهش و کند و کاو کنند.

وی همچنین عنوان کرد: باید نخبگان را در کشور میدان داد و به آنها زمینه‌های رشد و تعالی را آموخت و تجربه نشان داده که هر جا که دانشگاه و صنعت به هم پیوند خوردند، توانستند در مسیر خودکفایی و استقلال کشور گام‌های بلندی بردارند و من امروز بسیار خوشحالم که در حوزه صنعت در حال برگزاری مراسم هفته پژوهش هستیم.

شکوفایی جوانان در بسترهای علمی و فنی در سایه ارتباط با صنعت رقم می‌خورد

حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به دستاوردهای ارتباط میان صنعت و دانشگاه، خاطرنشان کرد: امروز همزمان با روز پرستار در حال برگزاری اختتیامیه هفته پژوهش نیز هستیم و این دو مایه افتخار است.

وی اضافه کرد: موضوع پژوهش همواره یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و بستری برای شکوفایی نخبگان کشورمان بشمار می‌رود و این مهم به بستری اساسی نیاز دارد که همانا ارتباط میان صنعت و دانشگاه است که روز به روز باید قوی‌تر شود.

به گفته فرشیدی، امروز باید به نخبه‌‌ها وقت و زمان داد تا شکوفا شوند و بستر این شکوفایی را در دانشگاه‌ها با اهمیت دادن به پژوهش می‌توان فراهم کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم از برترین‌های حوزه پژوهش در هرمزگان نیز تجلیل شد. اسامی برگزیدگان پژوهشی هرمزگان در سال 1400 را (اینجا) بخوانید.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول