اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایتالیا؛ روابط منطقه‌ای محور رایزنی

وزرای امور خارجه ایتالیا و ازبکستان در شهر «تاشکند» آمادگی خود را برای تحکیم روابط پارلمانی و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای اعلام کردند.

دیدار وزرای خارجه ازبکستان و ایتالیا؛ روابط منطقه‌ای محور رایزنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا که برای حضور در دومین نشست وزرای امور خارجه در قالب «ایتالیا و آسیای مرکزی» وارد شهر «تاشکند» شده، با «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان دیدار کرد.

طرفین ضمن اشاره به بر پرثمری دومین نشست وزرای امور خارجه، تاکید کردند این قالب برای گسترش همه جانبه و پایدار همکاری‌ها بین ایتالیا و کشورهای منطقه در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی، آموزشی و علمی از پتانسیل قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

در این دیدار پیشنهاد برگزاری مراسم‌ مشترک از جمله هفتمین نشست گروه کاری بین دولتی ازبکستان و ایتالیا در موضوعات بازرگانی، همکاری‌های اقتصادی و صنعتی و وام‌های صادراتی در شهر «تاشکند» در سال 2022 میلادی بررسی شد.

همچنین طرفین آمادگی خود را برای تحکیم گفت و گوی پارلمانی، تشدید همکاری‌های منطقه‌ای از جمله بین استان «سمرقند» و منطقه «لُمباردی»، توسعه پایه‌های قراردادی- حقوقی و افزایش روابط گردشگری اعلام کردند.

در این دیدار همچنین همکاری‌های متقابل دو کشور در چارچوب سازمان‌های بین المللی نیز مورد بررسی قرار گرفت. 

هم اکنون در ازبکستان 50 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایتالیا فعالیت می‌کنند.

ایتالیا استقلال این کشور‌ را در تاریخ 10 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 24 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول