اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

گسترش همکاری بازرگانی محور رایزنی مقامات ازبکستان ایتالیا

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا در نشستی ویدئویی گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی را بررسی کردند.

گسترش همکاری بازرگانی محور رایزنی مقامات ازبکستان ایتالیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر و وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و «لوئیجی دی مایو» وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی ایتالیا در نشست ویدئویی گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی، فرهنگی و همچنین چشم انداز توسعه تعاونی صنعتی بین دو کشور را بررسی کردند.

طرفین ضمن ارزیابی مثبت همکاری‌های بازرگانی بر حضور موفقیت آمیز شرکت‌های ایتالیایی در اجرایی طرح‌هایی در ازبکستان و همچنین علاقه مندی روزافزون نمایندگان محافل بازرگانی ایتالیا برای اجرای طرح‌های جدید در زمینه‌های مختلف مانند کشاورزی و صنایع تاکید کردند.

شایان ذکراست، شرکت «Danieli» ایتالیا در ساخت و تجهیز کارخانه متالورژی تاشکند شرکت کرده و در حال حاضر طرح ایجاد مجتمع ذوب آهن و ریخته گری در شهر «بیک آباد» را اجرا می‌کند.

در زمینه کشاورزی نیز شرکت «Opera» زمین کشاورزی را برای تولید زعفران آماده و در زمینه تولید مصالح  ساختمانی شرکت «Italmatec» از مرمر، گرانیت و سنگ آهکی تخته‌ سنگ تهیه می‌کند.

طرفین تاکید کردند به هم پیوستگی اقتصاد دو کشور شرایط مناسبی را برای گسترش بیش از پیش همکاری‌های سرمایه گذاری از طریق تنظیم طرح‌های تکمیلی مبنی بر ایجاد تولیدات بزرگ صنعتی فراهم می‌کند.

طرفین در مورد ایجاد ساز و کارهای همکاری‌های موثر برای تعمیق شراکت بازرگانی دوجانبه از طریق سازماندهی سفرهای متقابل بازرگانان دو کشور و مراسم‌های مشترک با حضور محافل بازرگانی به توافق رسیدند.  

طرفین در پایان این رایزنی بر پایبندی دوجانبه به اقدامات پیگیرانه برای گسترش همکاری‌های موثر در تمام ابعاد بررسی شده در چارچوب این گفت‌وگو تاکید کردند.

مبادلات بازرگانی دو کشور در سال 2019 میلادی در سطح 402 میلیون و 300 هزار دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 50 شرکت مشترک با سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران ایتالیا فعالیت می‌کنند.

ایتالیا استقلال این کشور‌ را در تاریخ 10 ژانویه سال 1992 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 24 مارس سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط سیاسی برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول