اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

ثبت‌نام ۲۹ هزار متقاضی «طرح جهش تولید مسکن» گلستان/ مهلت ثبت‌نام تا پایان آذرماه تمدید شد

مدیر کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تا ۱۵ آذر سالجاری افزون بر ۲۹ هزار متقاضی «طرح جهش تولید مسکن» در شهرستان‌های استان ثبت‌نام کرده‌اند که بیشترین تعداد با ۱۳ هزار و ۱۸۲ نفر به شهر گرگان اختصاص دارد.

ثبت‌نام  ۲۹ هزار متقاضی «طرح جهش تولید مسکن» گلستان/ مهلت ثبت‌نام تا پایان آذرماه تمدید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین محبوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: امکان‌ ثبت‌نام در «طرح جهش مسکن» در استان همزمان با سراسر کشور تا پایان آذرماه سالجاری تمدید شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر امکان ثبت‌نام «طرح جهش مسکن» در ۱۰ شهر آق‌قلا، بندرترکمن، گرگان، گمیش‌تپه، مراوه‌تپه، مینودشت، خان‌ببین، فاضل‌آباد، کردکوی و نوکنده در محدوده تحت پوشش این اداره کل وجود دارد.

محبوبی افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت saman.mrud.ir برای بهره‌مندی از طرح جهش مسکن نام‌نویسی کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به ساخت یک میلیون مسکن در سال و سهمیه ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحدی استان گلستان بیان کرد: تا ۱۵ آذر سالجاری افزون بر ۲۹ هزار متقاضی «طرح جهش تولید مسکن» در شهرستان های تحت پوشش این اداره کل اقدام به ثبت نام کرده‌اند که بیشترین تعداد با ۱۳ هزار و ۱۸۲ نفر به شهر گرگان اختصاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه مسکن است که بر اساس این سیاست، احداث ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال در برنامه دولت قرار گرفته است، متقاضیان با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر موردتقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان تصریح کرد: براساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن، می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند، همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است، در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانند ثبت‌نام کنند.

وی بیان داشت: براساس مصوبه تازه شورای‌عالی مسکن، مردان مجرد بالای ۴۵ سال سن و بیماران خاص با تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امکان ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن را دارند.

محبوبی مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: بنا براعلام معاونت مسکن و ساختمان، برای مهاجران از کلانشهرها، سابقه سکونت به یکسال تقلیل پیدا کرده است، بدین‌معنا اگر کسی ساکن کلانشهری بوده و در شهر دیگر، تقاضای مسکن دارد با حدود یکسال سابقه سکونت در همان شهر امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارد،

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان خاطرنشان کرد: همچنین برای کارکنان دولت و نیروهای نظامی و روحانیون براساس حکم اداری و یا براساس تشخیص حوزه‌های علمیه، سابقه سکونت پنج ساله در طرح نهضت ملی مسکن مورد نیاز نیست، این افراد می‌توانند به جز تهران در سایر شهرهای کشور از این مزیت بهره‌مند شوند.

محبوبی ضمن توصیه عدم ثبت‌نام به غیرواجدین شرایط، به افرادی که با داشتن شرایط مذکور موفق به ثبت‌نام نشده‌اند توصیه کرد تا پایان مهلت تمدید شده اقدام به ثبت‌نام کنند.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول