اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تحقق ۸۵ درصد متمم بودجه شهرداری اراک

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک گفت: در هفت‌ماهه ابتدای سال جاری در بحث درآمد حاصله حدود ۸۵ درصد متمم بودجه محقق شده است.

تحقق ۸۵ درصد متمم بودجه شهرداری اراک

سید رضا قریشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: طی جلسه گذشته کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی عملکرد ۷ ماهه شهرداری مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت و‌ در طی بررسی‌ها و ‌شرح گزارشات مشخص شد در هفت‌ماهه نخست سال جاری در بحث درآمد حاصله حدود ۸۵ درصد متمم بودجه محقق شده و شهرداری موظف است تمام تلاش خود را در راستای درآمدهای کوششی و قانونی در شرایط کنونی حاکم بر اقتصاد جامعه به عمل گیرد.

وی افزود: در بخش تملک دارایی و سرمایه‌ای سهم ۷ ماهه ۴۵۰ میلیارد تومان و ‌همچنین سهم درآمد ۷ ماهه ۶۳۸ میلیارد تومان وصول شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ادامه داد: در بخش‌های هزینه‌ای جاری ۲۱۳ میلیارد تومان هزینه شده که متأسفانه نشان‌دهنده عدم رعایت ماده ۲۸ آئین‌نامه مالی است.

قریشی تصریح کرد: مبلغ ۲۲۳ میلیارد معادل ۵۰ درصد دارایی و سرمایه هزینه شده که علیرغم تذکرات داده شده در بررسی عملکرد مالی ۶ ماهه بودجه همچنان با عدم پیشرفت فیزیکی در بسیاری از پروژه‌ها و ‌ضعف عملکرد زیر ۱۰ درصد و نزدیک به صفر روبه رو هستیم.

وی اضافه کرد: در شهرداری متأسفانه با کسری درآمدی ۱۱۳ میلیاردی که کثیر آن مرتبط با ردیف درآمدی است رو به رو هستیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک بیان داشت:‌ به شهرداری پیشنهاد داده شد برای رفع مشکلات در بخش هزینه‌ای نسبت به تهیه و تنظیم متمم بودجه ۱۴۰۰ و ‌اصلاح آن اقدام کند چراکه این شیوه بودجه‌نویسی در بحث درآمدی و هزینه‌ای برای شورای ششم مقبول نیست و بودجه باید دارای مطابقت با واقعیات موجود باشد

قریشی اذعان داشت: متأسفانه ردیف‌هایی در بخش تملک دارایی و سرمایه‌ای مشاهده می‌شود که شهرداری فاقد اراده و ‌برنامه برای انجام آن‌هاست و صرفاً جهت پوشش هزینه‌ای استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: شهرداری باید تمام تلاش خود را در بخش درآمدهای کوششی و‌ قانونی به عمل گیرد و ‌نسبت به تأخیر راه‌اندازی و استقرار سیستم نرم‌افزار یکپارچه درآمد که مدت دو سال از خریداری آن می‌گذرد هرچه زودتر اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک خاطرنشان کرد:مطالبات شهرداری باید در واحد وصول اداره درآمد تجمیع شود و با نظام‌مند کردن شیوه وصول حقوق خود را احقاق کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول