اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

شهرداری اراک از مفاسد و ناکارآمدی‌ها پاک شود

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اراک، علوم پزشکی، فرهنگیان، صنعتی و دانشگاه پیام نور اراک در خصوص روند شورای شهر در انتخاب شهردار اراک بیانه صادر کردند.

شهرداری اراک از مفاسد و ناکارآمدی‌ها پاک شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بسیج دانشجویی دانشگاه اراک، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان اراک، دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه پیام نور اراک در خصوص روند شورای شهر در انتخاب شهردار اراک بیانه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: انتخاب افراد منتسب به جریان انقلابی و ارزشی از سوی مردم شریف اراک به عنوان اعضای شورای شهر ششم، امید آن می‌داد که دیگر زمان لابی‌گری‌های سیاسی و انتخاب منفعت‌گرایانه که در شورای شهر پنجم به روال جاری تبدیل شده بود، پایان یافته است؛ لیکن آنچه در فرآیند انتخاب شهردار رخ داد، ما را نگران کرده و بر آن داشت تا نکاتی را به شما یادآور شویم:

این بیانیه می‌افزاید: اعتماد مردم اراک به شما امانتی است که دائمی نبوده و در صورت تداوم سیاسی‌کاری از شما رخ گردانده و مغضوب جریان ارزشی و انقلابی خواهید شد. امروز دیگر زمانی نیست که بخواهیم بر روی گزینه‌های شائبه دار متوقف شویم، لذا شهرداری اراک باید از مفاسد، مفسدین و ناکارآمدی‌ها پاک شود و این تنها از شهردار انقلابی به معنای واقعی کلمه برمی‌آید، نه گزینه‌هایی که از هم‌اکنون بوی وامداری به اشخاص و باندها از آنها به مشام می‌رسد.

در ادامه این بیانیه آمده است: شنیده‌ها حاکی از آن است برخی از اعضای شورای شهر با گزینه محتمل شهردار جلسات محفلی و غیررسمی داشته و در ازای رأی، قول‌هایی داده‌اند؛ مجدانه تذکر می‌دهیم از این رویه‌ها گذر کرده و نگذارید با شفافیت بیشتری با شما سخن بگوییم.

در بخش دیگری در این بیانیه آمده است: برخی از اعضای شورای شهر سخن از فشار بر آنان از سوی افراد، نمایندگان مجلس، جریان‌ها و گروه‌های خاص می‌کنند؛ ما به عنوان جریان دانشجویی هشدار می‌دهیم هیچ‌کس و در هیچ جایگاهی حق دستور و تحمیل افکار بر شورای شهر را نداشته و از اعضای شورا نیز می‌خواهیم بدون توجه به این فشارها به وظایف خود عمل نموده و بدانید ما آمادگی لازم برای حمایت از اقدامات انقلابی شما را داریم.

این بیانیه می‌افزاید: لازم به یادآوری است رهبر معظم انقلاب در دیدار ششم خرداد امسال با نمایندگان مجلس با تبیین تفاوت مسئله «دخالت» با موضوع «مشورت و نظارت» فرمودند: یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی است. به‌طور معمول نمایندگان محترم از این مسائل اجرائی باید کناره بگیرند، وارد شدن در این مسائل و با مسئول اجرائی در این زمینه گفتگو کردن و توافق کردن و امثال این‌ها خطراتی دارد؛ از این بایستی اجتناب بشود.

در ادامه این بیانیه آمده است: امید است با توجه به تذکرات بالا، شاهد انتخاب شهرداری انقلابی، جهادی، کارآمد، تحول‌خواه و فساد ستیز باشیم.

بسیج دانشجویی دانشگاه اراک، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه فرهنگیان اراک، دانشگاه صنعتی اراک و دانشگاه پیام نور اراک.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول