اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

مقاوم‌سازی بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از مقاوم‌سازی بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی در استان خبر داد و گفت: همچنین طرح هادی روستایی در ۶۳.۷ درصد روستاهای استان آغاز و در حال اجرا است.

مقاوم‌سازی بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، «قاسم تنها» مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس، اظهار داشت: مقاوم‌سازی مسکن روستایی یکی از مأموریت‌های کلیدی این نهاد است که در سنوات اخیر با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های استان، توانستیم تاکنون بیش از ۴۷ هزار واحد را در این استان مقاوم‌سازی کنیم.

وی بیان داشت: یکی دیگر از اولویت‌های مهم ما اجرای طرح هادی روستایی است که تاکنون در ۶۳.۷ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی، طرح هادی آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون از ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در ۵۸۵ روستا اجرای طرح هادی روستایی آغاز، تکمیل شده، نیمه تمام و یا در حال اجرا است، افزود: شاخص اجرای طرح هادی در سطح کشور ۵۴ درصد است.

تنها اضافه کرد: در بحث احداث مسکن در شهرها، واحدهای طرح اقدام ملی و نهضت جهش تولید مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را در دستور کار داریم و همچنین صدور اسناد مالکیت و واگذاری زمین نیز در دست اقدام است که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت پذیرفته، امیدواریم گام‌های خوبی در این زمینه‌ها برداشته شود.

«حسین خسروی» نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان داشت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی است که امیدها را در روستا زنده کرده و شرایط را برای احیای روستاها فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده ولی هنوز جای کار بسیار است و باید تلاش شود تا مسائل و مشکلات موجود حل شود خواستار برنامه‌ریزی بهتر برای ارائه خدمات و اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح روستاها شد و برای پیگیری تخصیص اعتبارات عمران روستایی قول مساعد داد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول