اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اصفهان برگزار شد

بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس استان اصفهان صبح امروز با مشارکت معلمان و دانش‌آموزان و همچنین حضور دستگاه‌های امدادی برگزار شد.

بیست و سومین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان اصفهان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌ عمومی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ضمن تشکر از حضور همه دستگاه‌های امدادی و خارج از آموزش و پرورش در این مانور اظهار داشت: در استان ۶ هزار مربی پیشتاز داریم که در روزهای گذشته اقدامات آموزشی را در خصوص این مانور انجام داده‌اند، ضمن اینکه ۴۹ هزار پرسنل آموزشی در ۵۰۰۰ واحد آموزشی فعالیت می‌کنند که همکاری همه آنها امروز برای اجرایی مانور تجلی پیدا کرده است.

وی افزود: ۵۳ مخاطره طبیعی و انسان‌ساز در کشور شناسایی شده که زلزله، سیل، آلودگی هوا، خشکسالی، فرونشست زمین، حریق و غیره از جمله آنها است و از بین آنها ۴۲ مورد در استان سابقه وقوع داشته است.

شیشه‌فروش تاکید کرد: در قانون تصویب شد که مدارس به عنوان پایگاه پشتیبان مدیریت بحران در محله ایفای نقش کنند و از همین رو طرح مدرسه آماده در برابر زلزله و حوادث به صورت پایلوت در اصفهان و ۱۰ استان دیگر برگزار خواهد شد که مدیر مدرسه مسؤولیت همکاری با سایر دستگاه‌های امدادی، اولیا و ساکنین اطراف مدرسه را دارد. همچنین مدیر مدرسه وظیفه دارد که دانش‌آموزان را از مخاطراتی که آنها را در محل تهدید می کند آگاه سازد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: مدرسه آماده به منظور ایجاد مدرسه ایمن و جامعه تاب آور است، دانش‌آموزان، کارد آموزش و پرورش، اولیا و ساکنین اطراف مدرسه باید در برابر حوادث آماده باشند تا بدانند قبل، حین و بعد از بحران چه اقداماتی انجام دهند و از همین رو باید درک و شناسایی خوبی از مخاطره داشته باشند.

وی ادامه داد: شناخت مخاطره، ایجاد حساسیت و باور، کسب آموزش و آرامش و بررسی وضعیت آسیب پذیری مدرسه از وظایفی است که مدیران در این مدارس برعهده دارند و اگر نواقصی را تشخیص دادند باید برای رفع خطر اقدام کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول