اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

احیای تالاب راه حل مقابله با زلزله خاموش اصفهان/ همه ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: احیای رودخانه زاینده‌رود، احیای تالاب‌ها، اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی و اصلاح الگوی کشت و تقویت سفره‌ها از راهکارهای مقابله با پدیده خطرناک فرونشست در اصفهان است.

احیای تالاب راه حل مقابله با زلزله خاموش اصفهان/ همه ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی را کاهش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه‌فروش صبح امروز در مراسم روز ایمنی، اظهار داشت: ما با یک زلزله خاموش ناشی از فرونشست زمین در اصفهان مواجهیم که ناشی از برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب‌های زیرزمینی است که اصفهان طی ۳ دوره خشکسالی در سالیان اخیر آن را تجربه کرده است و در نتیجه برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های آب‌های زیرزمینی چاله‌ها و فروچاله‌هایی در سطح استان ایجاد شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: در نتیجه مطالعاتی که بر روی ۳۵ دشت مطالعاتی صورت گرفته ما افت سطح آب خوان‌ها را از ۳۵ سانتی‌متر تا یک‌متر داشته‌ایم و از بین این ۳۵دشت، ۲۷ دشت در وضعیت بحرانی قرار دارد. 

وی افزود: در ۳ سال گذشته جلسات مدیریت بحران در استان با حضور رئیس سازمان زمین‌شناسی برگزار و این سازمان مکلف شد که ارزیابی وضع موجود را داشته باشد؛ راهکار مقابله با فرونشست‌ها، احیای رودخانه زاینده‌رود، احیای تالاب‌ها، دادن حقآبه تالاب گاوخونی و حقآبه محیط زیستی استان است تا از این مشکل جلوگیری شود. 

شیشه‌فروش عنوان داشت : اجرای طرح‌های تعادل‌بخشی و اصلاح الگوی کشت و تقویت سفره‌ها از دیگر برنامه‌هایی است که باید برای جلوگیری از زلزله خاموش در اصفهان صورت پذیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه با اشاره به مسائل گاز استان ادامه داد: برای آنکه ما مشکلی در تامین گاز مناطق خانگی نداشته باشیم، از شرکت ملی گاز و وزرات نفت درخواست کرده‌ایم تا صنایعی که در اصفهان مثل صنایع فولاد مصرف گاز بالایی دارند وارد صنایع ملی شوند و سهم آن‌ها از سهم گاز استان جدا شود.

وی با اشاره به تامین برق استان و جلوگیری از قطعی برق تاکید کرد: الان سهم اصفهان ۳۰ هزار مگاوات برق است و باید شرکت توانیر و وزارت نیرو برنامه‌ریزی کنند و با توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و انرژی‌های تجدیدپذیر این میزان افزایش یابد.

شیشه‌فروش تصریح کرد: ما از شرکت گاز درخواست داریم که گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها را تامین کند اصفهان در طول تابستان ۲ ماه شرایط بحرانی دارد؛ چرا که تالاب گاوخونی خشک شده است و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشت نشده است و این‌ها منجر به تولید ریزگردها شده و الان دوباره با فرا رسیدن پاییز و زمستان و وقوع پدیده وارونگی، آلودگی‌ها بیشتر می‌شوند و بنابراین نباید نیروگاه‌ها از سوخت مازوت برای تولید برق استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: ابلاغ شده است که همه ادارات باید ۳۰ درصد مصرف انرژی را کاهش داده و مدیر انرژی داشته باشند؛ ضمن آنکه ادارات باید موتورخانه‌های خود را هوشمند و استاندارد کنند تا آلودگی و نشت گاز در ادارات نباشد و مصرف گاز کاهش بیابد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول