اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بهبود شرایط کرونایی در شرق استان سمنان/ ۹۱ درصد شاهرودی‌ها یک دُز واکسن را تزریق کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از بهبود شرایط کرونایی در شرق استان سمنان خبر داد و گفت: تقریباً ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال زیرپوشش این دانشگاه حداقل یک دُز واکسن را تزریق کرده‌اند.

بهبود شرایط کرونایی در شرق استان سمنان/ ۹۱ درصد شاهرودی‌ها یک دُز واکسن را تزریق کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا چمن امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: روند رو به کاهش بسیار خوبی را در آمار ابتلا به کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود شاهد هستیم.

وی با ابراز خرسندی از استمرار این سیر نزولی مطلوب گفت: بخشی از وضع رو به بهبود کرونایی در شرق استان سمنان مربوط به مقوله واکسیناسیون است و انتظار داریم پوشش کامل‌تری را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود خاطرنشان کرد: تقریباً ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود حداقل یک دُز واکسن را دریافت و حدود ۷۴ درصد از جمعیت هدف نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند.

چمن با بیان اینکه در زمینه واکسیناسیون در حال حاضر تکمیل دُز اول در اولویت قرار دارد، تأکید کرد: افرادی که تاکنون به هر دلیلی برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند، به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند که روند خوب رو به نزول ابتلا به کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی همچنان ادامه یابد.

وی اظهار کرد: پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون یکی از مؤثرترین راهکارها برای مهار و پیشگیری از همه‌گیری ویروس کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: افرادی که دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، باید طبق برنامه زمان‌بندی مشخص‌شده در کارت واکسیناسیون برای دریافت دُز دوم واکسن مراجعه کنند.

چمن در مورد تزریق دُز سوم واکسن کرونا نیز گفت: در حال حاضر جمعیت بالای ۶۰ سال، کادر بهداشت و درمان، افرادی که مشکل سیستم ایمنی دارند و جانبازان شیمیایی مشمول دریافت دُز سوم واکسن کرونا می‌شوند و این‌ها گروه‌های خاصی هستند که می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند؛ البته به‌تدریج سایر گروه‌های مشمول نیز اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه هزار و ۳۳۴ نفر هم دز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا جمعیت بالای ۶۰ سال که واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند، بعد از ۶ ماه می‌توانند به مراکز مربوطه مراجعه کنند و در همین جمعیت هدف آن‌ها که دیگر واکسن‌های کرونا را دریافت کرده‌اند، بعد از چهار ماه می‌توانند نسبت به تزریق دُز سوم اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: کادر بهداشت و درمان نیز چون دُز اول و دوم واکسن آسترازنکا دریافت کرده‌اند، باید ۶ ماه بعد از دُز دوم برای تزریق دُز سوم مراجعه داشته باشند.

چمن تأکید کرد: واکسیناسیون کرونا بر اساس تحقیقات میدانی و بررسی‌های جهانی انجام‌شده تأثیر بسیار زیادی در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا به‌ویژه کاهش آمار بستری‌ها و آمار مرگ و میر داشته است؛ بنابراین از مردم درخواست داریم نسبت به واکسیناسیون اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته پنج مبتلای جدید به کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری و ۲۲ نفر نیز با تست مثبت کرونا شناسایی شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود افزود: در حال حاضر ۵۸ نفر در بخش‌های اختصاصی کرونا در بیمارستان‌های زیرپوشش این دانشگاه بستری هستند.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول