اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تقویت و تعمیق همکاری‌ها محور دیدار رؤسای جمهور قرقیزستان و ترکمنستان

رؤسای جمهور قرقیزستان و ترکمنستان در«عشق آباد» با یکدیگر دیدار و موضوع تعمیق همکاری دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

تقویت و تعمیق همکاری‌ها محور دیدار رؤسای جمهور قرقیزستان و ترکمنستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان پس از مشارکت در انتخابات پارلمانی کشور طی سفر کاری به ترکمنستان، در چارچوب مشارکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی در عشق آباد با «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت و گو کرد.

سران کشورها در خصوص جهت گیری‌های جاری روابط دوجانبه قرقیزستان و ترکمنستان و همچنین پیشرفت در اجرای توافقات به دست آمده در بالاترین سطح گفت و گو کردند.

بردی محمداف با تاکید بر اینکه «سازمان همکاری اقتصادی» یک ساختار مهم منطقه‌ای است، بر آمادگی طرف ترکمنستانی برای ادامه همکاری‌های دوجانبه سودمند با کشورهای عضو این سازمان تاکید کرد.

جباراف از استقبال گرم و دعوت رهبر ترکمنستان تشکر و خاطرنشان کرد که این فرصت خوبی است تا در مورد وضعیت فعلی همکاری‌های مشترک گفت و گو کنند.

وی خاطرنشان کرد که طرف قرقیزستان برای تعمیق همکاری با ترکمنستان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و سایر زمینه‌ها اهمیت زیادی قائل است.

در پایان دیدار، روسای کشورها آمادگی متقابل را برای تقویت و تعمیق بیشتر همکاری‌های دوجانبه به نفع ملت‌های قرقیزستان و ترکمنستان ابراز کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول