اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

وام 161 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

بانک توسعه آسیا برای بهبود خدمات آبیاری و شبکه فاضلاب استان «تاشکند» در ازبکستان به این کشور معادل 161 میلیون دلار وام اختصاص داد.

وام 161 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای بهبود خدمات آبیاری و شبکه فاضلاب استان «تاشکند» در ازبکستان به این کشور معادل 161 میلیون دلار وام اختصاص داد. 

بر اساس این گزارش، کمتر از 20 درصد از مساحت استان «تاشکند» به سیستم فاضلاب وصل شده است. در مناطق شهری سیستم فاضلاب از سال 1991 میلادی توسعه نیافته است.

در چارچوب طرحی که بانک توسعه آسیا آن را تامین مالی می‌کند، آب‌ شرب سیستم مرکزی شهری در ناحیه‌های «آهنگران»، «آلمالیق»، «انگرن»، «بیک آباد»، «چرچیق»، «ینگی یول» و «چناز» بازسازی خواهد شد. این طرح ساخت و بازسازی تاسیسات تصفیه آب و شبکه‌های فاضلاب و نصب کنتور آب برای بیش از 800 هزار نفر از مردم را تامین مالی می‌کند.  

ازبکستان در سال 1995 میلادی به عضویت بانک توسعه آسیا پیوست و این نهاد مالی از سال 1995 میلادی تاکنون 75 وام به ارزش کلی 8 میلیارد و 100 میلیون دلار در اختیار ازبکستان قرار داده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول