اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

قرارداد تأمین مالی نخستین نیروگاه خورشیدی در ازبکستان امضا شد

بانک جهانی، یک شرکت اماراتی، بانک توسعه آسیا و دولت ازبکستان یک قرارداد وام و بیمه در مورد تأمین مالی ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 100 مگاوات امضا کردند.

قرارداد تأمین مالی نخستین نیروگاه خورشیدی در ازبکستان امضا شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک جهانی، یک شرکت اماراتی، بانک توسعه آسیا و دولت ازبکستان یک قرارداد وام و بیمه در مورد تأمین مالی ساخت نخستین نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 100 مگاوات امضا کردند.

موسسه مالی بین المللی (IFC) و بانک توسعه آسیا برای تامین مالی این طرح معادل 60 میلیون دلار اختصاص می دهند. علاوه بر این، بانک توسعه و بازسازی اروپا به شرکت «مصدر» امارات برای تامین مالی این طرح یک وام کوتاه مدت اختصاص می دهد.  

در این میان بانک جهانی به دولت ازبکستان ضمانت بانکی به مقدار 5 میلیون و 100 هزار دلار تخصیص می دهد.

برنامه ریزی شده 300 هزار پنل خورشیدی مستقر در زمین 268 هکتاری در فاصله 35 کلومتری در شرق از شهر «نوایی» در سال 2021 میلادی برای شبکه های برقی ازبکستان برق تولید کنند. این نیروگاه خورشیدی سالانه 270 مگاوات ساعت برق تولید می کند.  

ازبکستان 85 درصد برق خودرا در نیروگاه های حرارتی تولید می کند. در نتیجه اجرای این طرح ازبکستان می تواند وابستگی خود به گاز طبیعی و زغال سنگ را کاهش دهد. این طرح همچنین امکان افزایش بهره برداری از منابع انرژی تجدید پذیر را فراهم و در تولید برق که بر اساس برآوردها، از 65 هزار مگاوات ساعت در سال 2019 میلادی تا 103 هزار مگاوات ساعت در سال 2030 میلادی افزایش می یابد، سهم بسزایی دارد.   

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول