اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ویدئو| اینجا مزرعه کشاورزی خودتان را داشته باشید

در مزرعه خلاق گردشگری، بخش‌های مختلفی چون مزرعه تمشک، میوه‌جات و صیفی و سبزی‌جات ایجاد شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند خودشان کشاورزی کنند.

ویدئو|  اینجا مزرعه کشاورزی خودتان را داشته باشید

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، چند روز پیش بود که با افتتاح مزرعه گردشگری توسکا به وسعت ۵ هکتار در توسکستان گرگان، امکان تجربه کشاورزی درقالب زمین‌های اشتراکی وآموزشی به صورت عملی و ملموس در اختیار گردشگران قرار گرفت. مزراع گردشگری سابقه‌ای چندین ساله و جهانی دارند و مخاطبان در قالب تورهای گردشگری، محصولات و اقلام محلی و ارگانیک را دستچین می‌کنند و ضمن استفاده از این فضا، آموزش‌هایی را نیز فرامی‌گیرند. 

در این مزرعه خلاق گردشگری، بخش های مختلفی چون مزرعه تمشک، میوه‌جات و صیفی و سبزی‌جات ایجاد شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند با پرداخت مبلغ اندکی، ضمن استفاده از محصولات ارگانیک کشت شده در مزرعه، کشاورزی و فرهنگ روستایی را تجربه کند و در فرآیند کشاورزی مشارکت داشته باشد.این شرکت خلاق علاوه بر فرآیندهای آموزشی، محصولات کشاورزی تولید و صادر می‌کند و با میزبانی تورهای دانش آموزی، دانشجویی و بین المللی، مخاطبان را با فرهنگ کشاورزی آشنا می‌کند و تجربه‌ای منحصر به‌فرد را برای گردشگران رقم بزند. تمامی برآیند کاشت، داشت و برداشت توسط بازدیدکنندگان انجام می شود و در قالب گردشگری، کشاورزی نیز آموزش داده می شود. 

این مزرعه خلاق دارای ۲۰ باغچه ۱۰۰ متری است و گردشگران با اقامت در سازه‌های موقتی، کشاورزی و زیست روستایی را تجربه می کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با ساختار این مزرعه گردشگری خلاق ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول