اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

خانه تاریخی تقوی میزبان خلاق‌ها و فناوری‌های نرم شد/ صنایع فرهنگی و گردشگری استان گلستان رونق می‌گیرد

در سفر معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری به استان گلستان، خانه خلاق و نوآوری تقوی افتتاح شد تا زمینه برای جهانی شدن صنایع فرهنگی استان به کمک شرکت‌های خلاق شتاب بگیرد.

خانه تاریخی تقوی میزبان خلاق‌ها و فناوری‌های نرم شد/ صنایع فرهنگی و گردشگری استان گلستان رونق می‌گیرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، خانه تاریخی تقوی یکی از آثار تاریخی و میراث ماندگار فرهنگی استان گلستان است که امروز با حمایت معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری و با کمک شرکت‌های خلاق، به بستری نوآورانه برای توسعه صنایع فرهنگی تبدیل شده است.

ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با گروه‌های توانمند و خلاق و بر بستر این خانه، به محصول تبدیل شده است تا راهی برای ورود به بازارهای داخلی و بین المللی پیدا می‌کند.

عمده واحدهای مستقر در خانه خلاق و نوآوری تقوی، در اختیار دانش‌آموختگان حوزه علوم انسانی و گردشگری است که ایده های خود را در حوزه های مختلفی چون فرهنگ، هنر، سرگرمی، اقتصاد دیجیتال و گردشگری به محصول تبدیل می کنند.

در این خانه خلاق و نوآوری،  11 واحد خلاق مستقر شده اند که در حوزه‌های موضوعی فناوری اطلاعات و ارتباطات، انیمیشن، بازی و سرگرمی، اقتصاد دیجیتال، معماری و شهرسازی، بسته بندی، دمنوش و عرقیجات، تولید محتوا و ارائه خدمات گردشگری، چوب و صنایع وابسته، گردشگری کشاورزی و صنایع وابسته فعالیت می کنند.

خانه تاریخی تقوی یکی از آثار ارزنده تاریخی در شهر گرگان و دارای پیشینه‌ای در دوره قاجار است که با حمایت ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بخش عمده ای از فضای آن بازسازی و مرمت شده و به واحدهای خلاق اختصاص یافته است.

این خانه تاریخی دارای مساحت 2000 متر مربع است که 900 متر مربع از آن به خانه خلاق و نوآوری اختصاص یافته است.

بازسازی، تغییر کاربری و تجهیز این خانه خلاق و نوآوری، با 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری کامل توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و  طی تفاهم نامه ای 4 جانبه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری گلستان و شرکت گردشگری پارسیان زمین برای استقرار شرکت های خلاق آماده شده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول