اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی تلفنی رؤسای جمهور ترکمنستان و روسیه

رؤسای جمهور ترکمنستان و روسیه در گفت‌وگویی تلفنی با رضایت از ماهیت مثبت همکاری بر تعهد خود به توسعه همه جانبه روابط دوستانه تأکید کردند.

رایزنی تلفنی رؤسای جمهور ترکمنستان و روسیه

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ رئیس جمهور ترکمنستان با رئیس جمهور فدراسیون روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این مکالمه تلفنی، ابتدا «قربانقلی بردی محمداف» ، رئیس جمهور ترکمنستان تولد «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود را به گرمی تبریک گفت و برای وی سلامتی، رفاه و موفقیت های بزرگ آرزو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین همچنین موضوعات اصلی در زمینه همکاریهای  دوجانبه و منطقه ای را مورد بحث قرار دادند. سران کشورها با رضایت از ماهیت مثبت همکاری بر تعهد خود به توسعه همه جانبه روابط دوستانه تأکید کردند.

در پایان این گفتگو ، طرفین ابراز اطمینان کردند که همکاری استراتژیک ترکمن و روسیه بر اساس سنت های دیرینه دوستی ، اعتماد و درک متقابل در همه زمینه ها گسترش خواهد یافت.

 «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «الکسی اوورچوک» معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه که برای یک سفر کاری در راس هیئتی وارد ترکمنستان شده دیدار کرد.

 در جریان این دیدار، طرفین اعلام کردند سفر فعلی هیئت روسی به ترکمنستان گواه سطح بالای همکاری های دوجانبه است. در این زمینه تاکید شد که نیاز به توسعه بیشتر و تقویت روابط دو جانبه در زمینه های سیاسی-دیپلماتیک ، تجاری-اقتصادی و فرهنگی-بشردوستانه می باشد.

تجربه مثبت تعامل در چارچوب سازمانهای معتبر بین المللی و منطقه ای به ویژه مورد تأکید قرار گرفت. طرفین همچنین موضوعات مربوط به توسعه همکاری در زمینه انرژی ، گاز ، صنعت ، حمل و نقل ، تدارکات ، تجارت ، مهندسی مکانیک ، کشاورزی و سایر زمینه  ها را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار بر سفرهای دیپلماتیک فعال تاکید گردید و بر این نظر توافق شد که این نوع سفرها همکاری های بین منطقه ای بین ترکمنستان و روسیه را استحکام می بخشد.

در پایان مذاکرات ، برنامه همکاری اقتصادی بین دولت ترکمنستان و دولت فدراسیون روسیه برای 2023-2021 امضا شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول