اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین آمار واکسیناسیون در استان سمنان/ چه خبر از واکسن دانش‌آموزی؟

واکسیناسیون مردم استان سمنان مقابل کرونا همچنان ادامه دارد و تاکنون ۸۶ درصد دانش‌آموزان و ۹۰ درصد معلمان استان نیز واکسینه شده‌اند.

آخرین آمار واکسیناسیون در استان سمنان/ چه خبر از واکسن دانش‌آموزی؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مدت‌هاست که ویروس منحوس کرونا در همه نقاط جهان و کشور ما شیوع پیدا کرده و همچنان جولان می‌دهد و افراد زیادی را درگیر خود ساخته است.

برای مقابله با این ویروس، اقدامات مختلفی در دستور کار قرار گرفته که ازجمله آنها استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

اما در کنار این اقدامات نقش واکسیناسیون برای مقابله با ویروس کرونا بسیار پررنگ است و باید جدی گرفته شود؛ واکسیناسیون در استان سمنان هم ادامه دارد و در ادامه بررسی می‌کنیم که تاکنون چه میزان از مردم این استان واکسینه شده‌اند.

۸۶ درصد دانش‌آموزان استان سمنان واکسینه شدند

محمد دستورانی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در این زمینه اظهار کرد: حسب دستور استاندار سمنان در مورد افزایش پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان و معلمان استان، اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: استان و شهرستان‌ها به پنج قطب تقسیم و هر یک از معاونان آموزش و پرورش استان به‌عنوان مسؤولان معین برای پیگیری امور مشخص شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: یک به یک مدارس استان بررسی و آمار دانش‌آموزان و معلمان در زمینه تزریق و یا عدم تزریق واکسن کرونا مشخص و احصا می‌شود.

دستورانی با بیان اینکه تاکنون و بر اساس آمار ۸۶ دانش‌آموزان استان سمنان دُز اول و ۷۰ درصد دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند، گفت: ۹۰ درصد معلمان استان نیز تاکنون هر دو دُز واکسن کرونا را دریافت کردند.

۸۹ درصد مردم سمنان دُز اول واکسن را تزریق کردند

جعفر جندقی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان نیز اظهار کرد: در جمعیت هدف زیرپوشش این دانشگاه و بر اساس سامانه سیب، ۳۲۰ هزار و ۸۱۴ نفر معادل ۸۹ درصد دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی افزود: در جمعیت هدف زیرپوشش دانشگاه سمنان و بر اساس سامانه سیب، ۲۶۷ هزار و هفت نفر معادل ۷۴ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: با احتساب جمعیت بالای ۱۲ سال زیرپوشش دانشگاه، ۷۸ درصد به پوشش واکسیناسیون کرونا در دُز اول رسیده‌ایم و در دُز دوم نیز ۶۵ درصد پوشش داده شده است.

جندقی گفت: در بحث جمعیت روستایی مناطق تحت پوشش، ۵۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال روستایی نوبت اول واکسن کرونا و ۴۸ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.

وی افزود: در بحث جمعیت شهری مناطق زیرپوشش، ۹۲ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهری نوبت اول واکسن کرونا و ۷۷ درصد نوبت دوم را دریافت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سمنان بیان کرد: اکیپ‌های سیار واکسیناسیون در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه در حال فعالیت هستند.

جندقی افزود: ملاک وزارتخانه برای بحث پوشش واکسیناسیون کرونا، میزان‌ جمعیت استان بر اساس سرشماری سال ۹۵ با اعمال نرخ رشد جمعیت است و باعث مغایرت در نرخ پوشش شده که مکاتبات لازم در این مورد انجام شده است.

آمار افراد واکسن‌نزده روستایی احصا شد

مهدی صمیمیان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان نیز اظهار کرد: حسب دستور استاندار سمنان مبنی بر فراهم آوردن زمینه افزایش پوشش واکسیناسیون در روستاهای استان، هماهنگی با ۲۰۰ نفر از دهیاران استان صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آمار افراد واکسن‌نزده روستایی احصا شده و جمعیت بالای ۱۲ سال مشخص شدند، افزود: با اقدامات انجام شده، سه درصد به پوشش واکسیناسیون اضافه شد که تا امروز به ۸۲ درصد رسیده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری سمنان عنوان کرد: نیاز است تا در این زمینه خانه بهداشت‌های روستایی و روحانیون نیز مساعدت‌های لازم را داشته باشند.

 ۸۸ درصد دامغانی‌ها واکسینه شدند

مهدی بندرآبادی، فرماندار دامغان نیز گفت: تیم‌های بازرسی متشکل از شبکه بهداشت، تعزیرات، صمت، نیروی انتظامی و ادارات مرتبط در این شهرستان فعال شدند.

وی گفت: بر اساس اطلاعات و بازدیدهای صورت‌گرفته، وضع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضریب بالا و قابل قبولی داشت.

فرماندار دامغان گفت: با توجه به شرایط خاص بیمارستان ولایت و نبود پزشک متخصص و فوق تخصص ریه در این بیمارستان، بیماران با علائم اولیه و بدون جواب تست مثبت به اسم بیماری کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند که این مهم ورودی‌ها را افزایش داده است.

وی افزود: ۷۳ هزار نفر جمعیت واجد شرایط بالای ۱۲ سال برای واکسن کرونا در شهرستان دامغان داریم که ۸۸ درصد از این میزان دُز اول و ۷۳ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

بندرآبادی عنوان کرد: ۸۵ درصد دانش آموزان شهرستان دامغان دُز اول و ۵۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

وی اظهار کرد: ۷۹ روستا با جمعیت واجد شرایط ۱۷ هزار و ۲۷۶ نفر در شهرستان دامغان سکونت دارند که از این میزان ۸۰ درصد دُز اول و ۶۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را گرفته‌اند.

فرماندار دامغان گفت: ۲۱ روستای شهرستان دامغان به پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کرونا در جمعیت واجد شرایط خود رسیده است.

تقدیر از دهیارانی که به پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون برسند

مصطفی مرادی، سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز گفت: دهیاران و دهیاری‌های که در زمینه بخش واکسیناسیون به پوشش ۱۰۰ درصدی برسند، تقدیر خواهند شد.

وی افزود: برای جلوگیری از خطای تحلیل، استعلام دقیق بر اساس کد ملی در خصوص افرادی که واکسن کرونا را دریافت کردند و یا نسبت به این مهم اقدام نکردند، صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول